رمزگشایی از ۱۳ روز اول بارداری با رحم مصنوعی

13 روز اول بارداری به شکل رازی بزرگ برای علم پزشکی باقیمانده است. در واقع دانشمندان چیز زیادی درباره این ۱۳ روز نمی دانند و همواره در حد گمانه زنی درباره این بازه زمانی صحبت می کنند.در ۱۳ روز نخست بارداری، سطح هورمونهای مربوط به این دوره بسیار پایین هستند و به همین دلیل عملا آزمایشهای بارداری چیزی نشان نمی دهند. به همین دلیل زنانی که باردار می شوند در این ۱۳ روز نمی توانند از وضعیت جدید بدنی خود آگاه شوند.

پزشکان تنها با بررسی دقیق رحم و تخمکهای بارور شده نمی توانند نظر دقیقی بدهند. اما با تلاشی که دانشمندان دانشگاه راکفلر انجام داده اند امکان بررسی دقیق و با جزئیات اتفاقاتی که در ۱۳ روز نخست بارداری روی می دهد فراهم شده است. این بازه زمانی، حداکثر زمانی است که از نظر اخلاقی امکان فراهم کردن آن وجود دارد.

آنها در محیط آزمایشگاهی جنینی را با استفاده از انسولین و سایر مواد غذایی پرورش داده اند. این مطالعه نشان داد که جنین به خودی خود روند تکوینی (ژنتیکی) را دنبال می کند که با مادر اشتراکی ندارد.

به گزارش مهر، دانشمندان با استفاده از این نوآوری به دانش خود درباره فرآیند رشد و نمو انسان در دوران جنینی و علل بارداریهای مشکل دار می افزایند. در حالی که این پروژه به معنای آن نیست که بتوان در محیط آزمایشگاهی جنین پرورش داد اما می تواند بازکننده راهی باشد که طی آن در آینده وجود رحم انسانی برای رشد انسان تنها یک گزینه باشد.