ساختار اجرایی کشور در بحث قوانین هیچ انطباقی با اقتصاد مقاومتی ندارد

 محمدرضا پورابراهیمی در نشست کارگروه کارگروه اقتصاد مقاومتی بخش گلباف اظهار کرد: نگاه جدی که با پی‌گیری‌های دولت و مجلس با رویکرد اقتصاد مقاومتی شکل گرفت به تدریج در حال تکمیل و کامل شدن است که در آینده شاهد آثار و پیامدهای مثبت این اقدامات خواهیم بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان کرمان افزود: در نشست مشترک با رئیس جمهور در کرمان در خواست قرار گرفتن استان کرمان در طرح پایلوت اقتصادی مقاومتی مطرح شد که این درخواست مورد موافقت رئیس جمهور قرار گرفت و استان کرمان در کنار استان های لرستان، آذربایجان شرقی بعنوان سومین استان پایلوت اقتصاد مقاومتی از سوی رئیس جمهور تعیین شد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اقدامات مثبت و مؤثر وزیر کشور در خصوص اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در کشور بیان کرد: با همت وزیر کشور اقدامات و حرکت‌های  بسیار خوبی در عرصه رویکرد اقتصاد مقاومتی در کشور شروع شده که  منجر به تفویض اختیارات به استانداران شد که جای دارد از وزیر کشور تقدیر کرد که جور وزرای اقتصادی دولت را به دوش می کشد.

پورابراهیمی با اشاره به ساختار اجرایی کشور در بحث اجرای اقتصاد مقاومتی افزود: امروز اداره کشور در حوزه مباحث اقتصادی با قوانین و مقررات صلح اقتصادی اداره می شود و ساختار اجرایی کشور در بحث قوانین هیچ انطباقی با جنگ اقتصادی و اقتصاد مقاومتی ندارد.

وی با اشاره به بررسی برنامه ششم توسعه است در مجلس گفت: رویکرد برنامه‌ای در کشور ما در حال حاضر جوابگو نیست و برنامه خاصی برای رکود از خروج در بحث برنامه ششم توسعه  نیاز داریم که بخشی از آن منشأ داخلی و بخشی خارجی دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متوسط نرخ رشد اقتصادی پنج سال گذشته کشور ما دو درصد است که اصلا مطلوب کشور و نظام جمهوری اسلامی نیست، عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه رشد هشت درصدی دیده شده که امکان رسیدن به آن به نظر دور از دسترس است، دولت آرزوها و آمال خود را در برنامه ششم دارد نه واقعیت‌هایی که بتواند به آن دست یابد.

پورابراهیمی ابراز کرد: برنامه ششم باید بر محور خروج از رکود باشد، چون برنامه‌ای که الان نوشته شده براساس شاخص عادی اقتصادی دیده شده در حالی که وضعیت الان ما عادی نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصمیم ابداعی استاندار کرمان را مبنی بر تقسیم استان به هشت قسمت و قرار دادن هر منطقه به عنوان معین  اقتصاد مقاومتی ارزشمند و قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: کار بزرگی که در منطقه قلعه گنج صورت گرفت در استان بی نظیر بود که باید برای این کار جهادی استاندار از ایشان تقدیر کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس قرار گرفتن بخش گلباف در طرح معین اقتصاد مقاومتی شهرستان کرمان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: یکی از مجموعه های که به بحث اقتصاد مقاومتی شهرستان کرمان ورود کرد بانک رسالت است که یک ظرفیت بزرگ و قابل اتکا در این بخش می باشد که با توجه به ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی، معادن، صنایع دستی، گردشگری و…. در بخش گلباف می‌تواند اثر گذاری قابل توجهی در بحث اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

پورابراهیمی میزان اعتبارات امسال شهرستان کرمان را حدود 50 درصد اعلام کرد و افزود: در بحث ماده 180 که با نظارت نمایندگان توزیع می شود مبلغ قابل توجه چهار و نیم میلیارد تومان به بخش گلباف اختصاص یافت که امیدواریم تمام این مبلغ تخصیص داده شود.

به گزارش ایسنا، وی در پایان خاطر نشان کرد: ظرفیت کمیسیون اقتصادی که برای کرمان فراهم شده است متعلق به این مردم است  و هر اقدامی که در شهرستان کرمان و در بخش گلباف در حوزه اقتصادی انجام شود با تمام توان در کمیسیون اقتصادی از آن حمایت می کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا