برگزاری کنگره‌های آموزشی تخصصی در حوزه آزمایشگاهی

رضا اسدی فرد با بیان این که کنگره‌هایی آموزشی پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: بر اساس این برنامه اعضای شبکه در برنامه‌ای بلند مدت با حضور در آزمایشگاه‌های مختلف عضو شبکه، هر ماه یکبار در دوره‌های دو روزه یک مبحث تخصصی را آموزش می‌بینند.  جزئیات این دوره‌ها توسط شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی تدوین شده است و برگزاری بیش از 20 دوره در موضوعات مختلف آموزشی تا پایان امسال در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به عضویت قطعی بیش از 250 مرکز آزمایشگاهی در این شبکه آزمایشگاهی گفت: تا کنون بیش از 500 درخواست عضویت به شبکه آزمایشگاهی ارائه شده که با رد 200 درخواست، تعداد 95 آزمایشگاه نیز در مرحله عضویت آزمایشی قرار دارند و درخواست حدود 70 آزمایشگاه توسط کارشناسان شبکه در حال بررسی است.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان این‌که بازدهی بهتر خدماتی و تجهیزاتی آزمایشگاه‌های کشور در گروی همکاری کارشناسان آزمایشگاه‌های عضو است، افزود: این تعامل و همکاری در قالب کارگروه‌های تخصصی تجهیزات آزمایشگاهی صورت می‌گیرد، همچنین شبکه اجتماعی تخصصی شبکه آزمایشگاهی که همین کارگروه‌ها را به صورت مجازی ایجاد کرده است، در راستای تعامل اعضای کارگروه، زمینه تبادل تجربیات در فضای مجازی را به صورت شبانه‌روزی و مستمر فراهم کرده است.

وی ادامه داد: فصل‌نامه تخصصی دانش آزمایشگاهی نیز که سیزدهمین شماره خود را منتشر کرد و چهاردهمین شماره آن برای فصل تابستان منتشر می‌شود، بازخورد و برآیندی از دستاوردهای فعالان این حوزه را منعکس می‌کند. 

اسدی فرد با اشاره به رشد قابل توجه خدمات ارائه شده در کارگروه‌های تخصصی این شبکه آزمایشگاهی تصریح کرد: کارگروه‌های تخصصی ضمن نیازسنجی کارشناسان، افراد دارای توانمندی بیشتر را شناسایی می‌کند و با انتخاب آنان از میان این کارگروه‌ها، از آنان در راستای ارتقای توانمندی دیگر اعضا استفاده می‌کنند؛ همچنین امکان حضور افراد فعال و توانمند آزمایشگاه‌هایی غیرعضو نیز در این کارگروه‌های تخصصی فراهم شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا