جهاددانشگاهی تشکل‌های منسجم تحقیقاتی متناسب با نیاز کشور را ایجاد کرده است

منوچهر مهرام در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی سال‌هاست که با ایجاد مراکز تحقیقاتی هدفمند در زمینه‌های خاصی که استعدادهایش در کشور وجود دارد، توانسته است تشکل‌های منسجم تحقیقاتی متناسب با نیاز کشور و ظرفیت‌های موجود را ایجاد کند.وی افزود: جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف از جمله رویان، تحقیقات صنعتی و فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی کارهای ارزشمندی نیز انجام داده است که نقش جهاد دانشگاهی به هیچ وجه قابل انکار نیست و برای یک کشور نقش ارزنده و ارزشمند تلقی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: جایگاه و عملکرد جهاد دانشگاهی در زیرساخت‌های علمی فرهنگی و زیربنایی کشور بسیار تأثیرگذار و مثبت است و تاکنون شاهد فعالیت‌های کارآمدی در این زمینه بودیم.

وی یادآور شد: رویکرد جهاد دانشگاهی و عملکرد آن در کشور در کل مثبت است،‌ اما به دلیل گستردگی فعالیت‌ها در برخی از جزئیات ورود کرده است که خوب نیست،‌ جهاد دانشگاهی نباید به دنبال تعدد فعالیت باشد بلکه باید در زمینه‌های محدود ولی عمیق کار کند.
مهرام خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی توسعه افقی و وسیعی دارد، شاید اگر فعالیت‌هایش را در حد دو یا سه کار که نیاز جامعه است محدود کند فعالیت‌هایش ارزشمندتر و تأثیرگذارتر باشد.

وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی و علوم پزشکی قزوین ظرفیت های مشترکی از جمله در زمینه ناباروری دارد که قصد داریم با همکاری یکدیگر از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم،‌ به جای اینکه ما مرکز ناقص‌تری داشته باشیم و آن‌ها هم مرکز ناقص‌تر، باید همگرایی اتفاق بیفتد و مرکز واحد مشترک تاسیس شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی قزوین تلاش دارند تجهیزات و نیروی انسانی را یک‌جا جمع‌آوری کنند و یک خدمت بزرگ و یک جا در سطح منطقه به مردم ارائه دهیم که تاکنون پیشرفت خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر 15 درصد از زوج‌ها ناباروری دارند و این مسئله مهمی است، در همین راستا وزارت بهداشت پیگیر است تا ناباروری را تحت پوشش بیمه قرار دهد و در این زمینه هنوز خبر قطعی وجود ندارد و در این زمینه بیمه‌ها باید کمک کنند.

مهرام تأکید کرد: رفع مشکل ناباروری در راستای توسعه جمعیت و سیاست جمعیتی کشور است، ایجاد مرکز ناباروری با تعرفه دولتی به نفع مردم است که اگر این امر اتفاق بیفتد شهروندان دیگر برای درمان به سایر شهرها نمی‌روند.وی خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر در استان یک بخش خصوصی مرکز درمان ناباروری وجود دارد که کفاف نمی‌دهد و امیدواریم در آینده با همکاری جهاد دانشگاهی یک مرکز ناباروری خوبی در استان داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: جهاددانشگاهی بعضی از دوره‌های آموزشی در زمینه پزشکی از جمله کمک پرستار، تکنسین فوریت پزشکی و کمک‌های اولیه را برگزار و از مردم هزینه دریافت می‌کند، افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند انتظار اشتغال دارند. وی خاطرنشان کرد: ما در بخش دولتی صرفاً براساس مدرک تحصیلی دانشگاهی می‌توانیم استخدام کنیم و مدارک اعطایی توسط جهاد دانشگاهی برای استخدام در مجموعه وزارت بهداشت و دولت معتبر نیست و افراد شاید بتوانند با این مدارک در بخش خصوصی مشغول به کار شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا