ساخت نوع جدیدی از حیات توسط دانشمندان

دانشمندان فعالیت های مختلفی را در سر دارند ولی در نهایت نمی توان روحیه نوآوری و هیجان طلبی را در آنها سرکوب کرد و به همین دلیل نیز هرچند وقت یک بار شاهد کشف یک مورد بسیار عجیب و شگفت انگیز توسط آنها هستیم که قاعدتا در برنامه های کاری عادی آنها جایی نداشته است.

متخصصان در آخرین نمونه از این شاهکارها توانسته اند تا نوع جدیدی از حیات را در محیط آزمایشگاهی تولید کنند که می تواند دستورالعمل های دی ان ای را به نحوی متفاوت برداشت کند و سلول هایی از آن حاصل می شود که می توانند با زبانی کاملا جدید با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به همین دلیل نیز دانشمندان معتقدند که این ساختار زیستی جدید می تواند کاربری ویژه ای در امور پزشکی داشته باشد.

محققان می گویند که این نوع جدید حیات می تواند موجب شود تا بتوان ویروس های زنده حال حاضر جهان را با روشی جدید شکست داد. نتیجه به دست آمده توسط این افراد، یک ارگانیزم ویژه بوده است که می تواند به صورت ویژه ای خود را از سایر انواع دی ان ای جدا کند.

مارک لاجویی به عنوان راهبر این تحقیقات درباره آن می گوید: «توالی ژنتیکی A—G – G تقریبا برای تمامی ارگانیزم های جهان یک معنی را می دهد و این امر در سلول های بدن شما تا سلول های یک درخت و یا سلول های یک مخمر نان نیز یکسان است. با این وجود یک ارگانیزم ثبت شده ژنتیکی، یک ارگانیزم ویژه است که ما آن را برای استفاده از زبانی جدید، مهندسی مجدد کرده ایم. این ارگانیزم می تواند توالی AGG را به صورتی کاملا متفاوت معنی کند.»

منبع: Gizmodo