نمایشگاه آثار موزه‌ای چین در ایران برگزار می‌شود

رییس سازمان میراث‌فرهنگی چین با قدردانی از آمادگی برای برگزاری نمایشگاه آثار موزه‌ای این کشور در ایران، گفت: ایران و چین دو کشور با تمدن‌های کهن و تاریخی در آسیا هستند و این گونه‌رویدادها گامی موثر برای توسعه دیپلماسی فرهنگی است.

به گزارش سیناپرس به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی دارابی که برای شرکت در اجلاس «ائتلاف برای میراث فرهنگی آسیا» به چین سفر کرده، با لی کوین قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری و رییس سازمان میراث فرهنگی جمهوری خلق چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

لی کوین رییس سازمان میراث فرهنگی جمهوری خلق چین در این دیدار از توسعه روابط و مناسبات دو کشور در عرصه‌های میراث فرهنگی و گردشگری اعلام حمایت کرد و گفت: ایران و چین دو کشور با تمدن‌های کهن و تاریخی در آسیا هستند که باید همکاری‌های گسترده‌تری با یکدیگر داشته باشند.

لی کوین همچنین از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی برای برگزاری نمایشگاه موزه‌ای در ایران قدردانی کرد و این‌گونه رویدادها را گامی موثر برای توسعه دیپلماسی فرهنگی دانست.

توسعه گردشگری مشکلات سایر حوزه‌ها را حل می‌کند

دارابی در این دیدار با اشاره به پیشینه و تاریخ کهن میان دو ملت ایران و چین، گفت: روابط میان ایران و چین با سابقه و کهن بوده و پژوهشگران معتقدند که این مناسبات دوجانبه از «راه ابریشم» آغاز شده و خوشبختانه تا به امروز نیز پایدار بوده است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی بر لزوم حمایت همه جانبه از این دستاورد بزرگ فرهنگی تاکید کرد و افزود: در صورت افزایش سطح تعاملات گردشگری، بسیاری از مشکلات در سایر حوزه‌های کاری دیگر نیز حل و فصل خواهد شد.

ائتلاف برای میراث فرهنگی آسیا توسط جمعی از کشورها از جمله ایران بنیان‌گذاری شد.
چین، ایران، ارمنستان، کامبوج، جمهوری دموکراتیک خلق کره، قرقیزستان، پاکستان، سوریه، امارات متحده عربی، یمن، آذربایجان، میانمار، سریلانکا اعضای موسس این ائتلاف و بنگلادش، سنگاپور، تاجیکستان، ازبکستان و ویتنام اعضای ناظر آن هستند.

این ساز و کار همکاریِ بین‌دولتی است که در راستای اجرای طرح آسیایی برای حفاظت از میراث فرهنگی که توسط کشورهای آسیایی مطابق با اصول مشارکت داوطلبانه، برابری، احترام متقابل و منافع متقابل ایجاد شده است و هدف آن افزایش ظرفیتِ حفاظت و استفاده از میراث فرهنگی در و هماهنگی طولانی مدتِ حفاظت از میراث فرهنگی در سراسر آسیا همراه با توسعه‌ی اقتصاد، جامعه، فرهنگ، گردشگری و حفاظت از محیط زیست است.

تقویت ارتباطات مستقیم مردم به مردم بین کشورهای آسیایی، تسهیل کردن انتقال تمدن‌های آسیایی و ایجاد جامعه‌ای با آینده‌ی مشترک برای آسیا و مقر است.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا