گزارش ویدیویی از شبیه سازی سه بعدی ویکی پدیا

بیشتر افراد ممکن است بسیاری از وقت خود را صرف خواندن مطالب و آموزه های نوشته شده در وب سایت هایی نظیر ویکی پدیا بکنند اما گاهی متن خالی و بدون جاذبه این وب سایت ها ممکن است برای مخاطب کسل کننده به نظر برسد. در همین راستا نیز به تازگی متخصصان به طراحی وب سایتی علمی دست زده اند که برای معرفی جهان و گسترده اطلاعات موجود در این وب سایت، از شیوه ای بسیار جالب استفاده می کند. کاربران می توانند به راحتی در جهان مجازی این وب سایت گشت زده و به مشاهده خوشه ای از ستاره های مرتبط با هم بپردازند و با کلیک بر روی هر کدام از این ستاره ها مقاله ای درباره آن دریافت کنند.

کاربران می توانند به راحتی در جهان مجازی این وب سایت گشت زده و به مشاهده خوشه ای از ستاره های مرتبط با هم بپردازند و با کلیک بر روی هر کدام از این ستاره ها مقاله ای درباره آن دریافت کنند.

وب سایت یاد شده که Wikiverse نام دارد نسخه ارتقا یافته WikiGalaxy است. این وب سایت توسط متخصص کامپیوتر فرانسوی به نام اوون کورنک طراحی شده است. این نسخه جدید از وب سایت یاد شده به نسبت نسخه قبلی از رنگ های جدیدتری بهره می برد. کورنک از رنگ های مختلف برای تمایز دادن به خوشه های کهکشانی و مشخص کردن اجزا آن استفاده کرده است. علاوه بر این Wikiverse نسبت به نسخه قبلی خود سریع تر شده است و به این ترتیب هیچ مشکلی برای گشت و گذار در این وبسایت وجود نخواهد داشت.

در ادامه می توانید در یک گزارش ویدیویی مشاهده کنید که این سیستم جدید چگونه می تواند به سادگی دسترسی به اطلاعات را برای شما به سطحی جدید از نظر بصری ارتقا بدهد.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا