پذیرش بیش از 80 عنوان مقاله در همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، دکتر علیرضا ثقه الاسلامی، افزود: با توجه به این که امسال افزون بر محصولات و ایده ها، برای اولین بار فراخوان دریافت مقالات منتشر شد، محورهای سه گانه همایش با نگاهی میان رشته ای در زمینه های مهندسی، مدیریتی و علوم اجتماعی و انسانی حول موضوعات مرتبط با فناوری اطلاعات، مورد استقبال دانشجویان، محققان و استادان متعددی قرار گرفت.
وی گفت: پس از دریافت و بررسی چکیده مقالات، نزدیک به 80 عنوان ذیل محورهای سه گانه همایش و زمینه های موضوعی آنها مورد تایید قرار گرفت.
دبیر علمی همایش و استادیار ایرانداک اظهار کرد: شرط اولیه پذیریش مقالات در چهارمین همایش مدیران فناوری اطلاعات سه محور اصلی علمی، فناوری، سیاستی، مدیریتی و اجتماعی، فرهنگی و زمینه های موضوعی اعلام شده در پایگاه اطلاع رسانی همایش است. 
ثقه الاسلامی با اشاره به فرایند داوری و ارزیابی مقالات افزود: نسخه کامل مقالاتِ ارسالی پس از دریافت، در کمیته علمی بررسی اولیه شده و در صورت احراز شرایط مقدماتی که شامل رعایت مفاد راهنمای نگارش و تأیید ارتباط موضوعی با محورهای همایش است، برای داوری در اختیار داوران منتخب از سوی کمیته علمی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: هر مقاله ذیل محورهای سه گانه همایش، دست کم در اختیار دو داور قرار می گیرد و در صورت نیاز به داور دیگری نیز ارسال می شود. در نهایت، نتیجه ارزیابی داوران به سه صورت پذیرش، پذیرش مشروط و عدم پذیرش به نویسنده یا نویسندگان محترم ابلاغ می شود. 
دبیر علمی همایش خاطرنشان کرد: مقالات پذیرش شده در قالب کتابچه خلاصه مقالات و کتابچه الکترونیکی (یا چاپی) تمام متن مقالات منتشر خواهد شد. همچنین در نظر داریم مقالات پذیرش شده را در چند وبگاه معتبر از جمله وبگاه پژوهشگاه ایرانداک، نمایه (index) کنیم.
استادیار ایرانداک گفت: افزون بر این موارد، در نظر داریم شرایط انتشار برخی مقالات برگزیده را نیز در نشریه های علمی، پژوهشی فراهم کنیم.
این همایش هفتم مهر ماه سال جاری در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برگزار می شود

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا