ردیابی تروریست ها با کمک پهپاد خورشیدی

 این هواپیمای پیشرفته بدون سرنشین که به عنوان' شبه ماهواره' توصیف می شود، می تواند تا ارتفاع بیش از 70 هزار پا — دو برابر ارتفاع پروازی هواپیمای مسافربری– پرواز کند. این ارتفاع به اندازه ای زیاد است که هواپیما تحت تاثیر وضعیت آب و هوایی قرار نمی گیرد.
گفته می شود نیروهای ویژه انگلیس از این نوع هواپیمای خورشیدی که 5.6 میلیون دلار قیمت دارد، برای مقابله با تروریسم در سراسر جهان استفاده خواهند کرد.
این هواپیما در طول روز با انرژی خورشیدی پرواز می کند و می تواند باتری های لیتیوم-سولفور را برای تامین انرژی پرواز در طول در شب، شارژ کند.
این هواپیما با طول بال 22.5 متر (74 فوت) را می توان از روی شانه چهار سرباز به هوا پرتاب کرد.
همچنین از این هواپیما می توان در هر نقطه ای از این جهان استفاده کرد و با استفاده از ماهواره های مخابراتی، دستوراتی را به آن مخابره کرد.
اما در صورت در دسترس نبودن ماهواره ها، نیروهای ویژه می توانند از یک پایگاه کنترل برای به پرواز دراوردن این هواپیما در برد بیش از 440 کیلومتر (250 مایل) استفاده کنند. 
روی این هواپیما که توسط مهندسان انگلیسی گروه ایرباس در فارنبوروگ، طراحی شده، دوربینی نصب شده است که از طریق آن می توان تحرکات روی زمین را رصد کرد، همچنین آنتن این هواپیما به مثابه یک سکوی ارتباطاتی برای دسترسی به دور دست ترین نقاط روی زمین است. 
به گزارش ایرنا از دیلی میل، جزئیات بیشتری درباره این پهپاد به دلایل امنیتی فاش نشده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا