سرطان علت اصلی مرگ و میر در ۱۲ کشور اروپایی

طبق یافته محققان دانشگاه آکسفورد، بیماری های قلبی عروقی (بیماری قلبی و سکته) همچنان علت اصلی مرگ در سراسر جهان بوده و سالانه بیش از ۱۷ میلیون نفر جان شان را به این خاطر از دست می دهند.

در ۵۳ کشور جهان که طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی به عنوان منطقه اروپا دسته بندی می شوند، بیماری قلبی در سال ۲۰۱۶ موجب مرگ بیش از ۴ میلیون نفر شده است. این گروه از مرگ ها، ۴۵ درصد از مرگ و میر در این کشورها را به خود اختصاص داده اند.

به گفته محققان، در مجموع سرطان در اروپا کمتر از نیمی از تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی است. با این حال موفقیت در پیشگیری و درمان بیماری قلبی منجر به کاهش شمار مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی شده است.

مطالعات نشان می دهد در حال حاضر سرطان در ۱۲ کشور بیش از بیماری قلبی جان افراد را می گیرد: بلژیک، دانمارک، فرانسه، اسرائیل، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، پرتقال، اسلوونی، اسپانیا و بریتانیا. (گفتنی است طبق طبقه بندی سازمان بهداشت جهانی، اسرائیل جزء مناطق اروپایی محسوب می شود.)

همچنین این مطالعه نشان می دهد در حال حاضر سرطان در دو کشور دانمارک و اسرائیل بیش از بیماری قلبی موجب مرگ زنان می شود.

به گزارش مهر،طبق این یافته ها،کشورهای که در آنها سرطان بیش از بیماری قلبی علت مرگ هستند، همگی در اروپای غربی قرار گرفته اند. بالعکس کشورهای که در آنها بیماری قلبی بیشتر از سرطان موجب مرگ می شود در شرق اروپا واقع شده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا