اصلاح مسیر اشتباه آموزشی با بازمهندسی دانشکده‌ها

دکتر مهدی شادنوش طی سخنانی در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه ما در گذشته در حوزه‌های آموزشی مسیر اشتباهی را در پیش گرفته بودیم افزود: خوشبختانه این مسیر اشتباه با بازمهندسی دانشکده‌ها در دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان اصلاح شد.

شادنوش با بیان اینکه در مسیر اشتباه گذشته چند دانشکده موازی در یک دانشگاه وجود داشت،گفت: این رویه با بازمهندسی دانشکده‌ها، جابجایی برخی رشته‌ها و تجدیدنظر کارشناسانه در برخی مسائل آموزشی، هم‌اکنون اصلاح شده و از مهرماه امسال با پذیرش دانشجو، شاهد افزایش کارایی و تقویت فرآیندهای آموزشی در این دانشگاه خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از افزودن 10 رشته جدید به رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد و با اشاره به رویکرد این دانشگاه به سمت تحصیلات تکمیلی اضافه کرد: هفت رشته از این 10 رشته جدید مربوط به تحصیلات تکمیلی و دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا است.

وی از افزایش 30 هزار مترمربعی فضای آموزشی در این دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: در این چند ساله شاهد تحولات اساسی در جهت تقویت دانشگاه‌ علوم پزشکی در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی بودیم.

شادنوش از بهره‌برداری از 15 پروژه درمانی- بهداشتی ظرف سه ماه آینده در این استان خبر داد و گفت: چندین کلینیک تخصصی، دو خوابگاه دانشجویی، شبکه‌های بهداشتی-درمانی در سایت‌های مسکن مهر سمنان، گرمسار، دامغان، مراکز مراقبت سلامت و… از مهمترین این پروژه‌های در آستانه بهره‌برداری هستند.

وی با اشاره به اینکه زمینه‌سازی برای احداث مراکز بهداشتی درمانی در سایت‌های مسکن مهر قبل از اتمام بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر در این استان آغاز شده است افزود: این در حالی است که در بسیاری از شهرهای کشور بعد از اتمام عملیات اجرایی پروژه‌ها، برای تامین نیازهای بهداشتی-درمانی ساکنان آن تمهیدی اندیشیده شده است. و یا در حالی که هنوز در بسیاری از سایت‌ها مراکز ضروری همچون مسجد و مدرسه تکمیل نشده زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌دهی در حوزه سلامت در این استان ایجاد شده است.

بهره‌برداری مراکز مراقبتی مسکن‌مهر بزودی در شهرستان‌های سمنان

شادنوش با بیان اینکه این مراکز مراقبتی بزودی در شهرهای مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسند، افزود: خوشبختانه دولت تدبیر و امید تاکید بسیار ویژه‌ای در حوزه سلامت دارد.

وی از به‌نتیجه رسیدن تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت این استان در سه سال گذشته خبر داد و افزود: به جز پروژه بزرگ مرکز درمانی سوانح و سوختگی و سرطان که اجرایی شدن و تکمیل آن نیازمند اعتبارات زیادی است همه پروژه‌های باقی‌مانده از دولت قبل عملیاتی و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه این 15 پروژه جدید سال گذشته و در دولت یازدهم کلید خورده است، تصریح کرد: تمامی این پروژه‌ها نیز ظرف دو تا سه ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند.

بهره‌برداری 100درصد پروژه‌های حوزه سلامت در دولت یازدهم

شادنوش با اشاره به تاکیدات ویژه رئیس‌جمهور در خصوص اتمام کار اجرایی پروژه‌ها در همین دولت، خاطرنشان کرد: بخش سلامت در استان سمنان هیچ پروژه عمرانی و بهداشتی- درمانی ناتمامی را برای دولت بعد و مدیران بعدی نخواهد گذاشت.

وی با اشاره به توجه ویژه علوم پزشکی استان سمنان به ایجاد پایگاه‌های مراقبت سلامت در این استان اضافه کرد: اگر چه آغاز کار برخی از این پایگاه‌ها با هدف تداوم خدمات‌دهی به مردم در بناهای استیجاری شروع شد، اما با تلاشی که صورت گرفته امروز 100 درصد پایگاه‌های مراقبت سلامت در تملک دانشگاه علوم پزشکی این استان قرار دارند.

به گزارش ایسنا، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان راه‌اندازی این پایگاه‌ها را در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن طرح پزشک خانواده ارزیابی و خاطرنشان کرد: برای اجرایی شدن کامل طرح پزشک خانواده نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم  و از جمله این پایگاه‌های مراقبت سلامت در مناطق شهری و روستایی هستیم که دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در همین راستا، همه زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا