برگزاری همایش بزرگ نجوم در تبریز

 همایش انجمن نجوم روز جمعه 29 مرداد از ساعت 15:30 تا 19 در فرهنگسرای دکتر مبیّن با حضور دکتر سپهر اربابی بیدگلی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم و حامد پورخرسندی صوفیانی پژوهشگر دکترای شهاب‌سنگ شناسی برگزار خواهد شد.

بهمن ماه سال گذشته کشف امواج گرانشی رسانه‌ای شد. امواجی که صد سال قبل توسط انیشتین پیش‌بینی شده بود و پژوهشگران بیش از نیم قرن در جستجوی آن بودند. به همین علت یکی از موضوعات این همایش به بررسی پدیده امواج گرانشی اختصاص یافته‌است که دکتر سپهر اربابی درباره این رویداد سخنرانی خواهد کرد.

حامد پورخرسندی نیز درباره شهاب‌سنگ‌ها و اطلاعاتی که این اجرام از منشا و تحول منظومه شمسی در دل خود پنهان کرده‌اند، سخنرانی می‌کند. بررسی تلسکوپ‌های نسل آینده، نگاهی به تازه‌های دنیای نجوم و فضا، بررسی پدیده‌های رصدی شهریور و برگزاری مسابقه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این همایش است.

سپهر اربابی دکترای اخترفیزیک خود را با گرایش کیهان‌شناسی در آلمان اخذ کرده است. وی در اواخر سال 1382 با هدف همکاری با طرح رصدخانه ملی به کشور بازگشت. دکتر اربابی در طی این 18 سال حضور در کشور در دانشگاه‌های مختلف به تدریس کیهان‌شناسی، نجوم و نسبیت پرداخته است.حامد پورخرسندی کارشناس ارشد زمین‌شناسی از دانشگاه تهران است. وی که اکنون در فرانسه به عنوان پژوهشگر دکترای شهاب‌سنگ‌شناسی مشغول به کار است، فعالیت‌های بسیاری در حوزه نجوم آماتوری نیز داشته است.

شرکت در این همایش برای تمامی اعضای انجمن آیاز رایگان است اما علاقه‌مندانی که سابقه عضویت در انجمن ندارند می‌توانند تا روز پنجشنبه با عضویت در انجمن در این همایش شرکت کنند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر این همایش می‌توانید با شماره  ۳۵۲۶۲۹۲۶ تماس بگیرید و یا به وبگاه آیاز به نشانی Ayazastro.com مراجعه کنید.

به گزارش ایسنا،انجمن آیاز در طی بیش از یک دهه فعالیت، در تلاش بوده است تا دانش نجوم و فضا را در بین عموم مردم ترویج کند. در این راستا فعالیت‌های بسیاری انجام پذیرفته است. برگزاری بیش از ده همایش با حضور اساتید برجسته نجوم ایران و جهان، برپایی بیش از 70 باشگاه رایگان، برپایی کارگاه‌های مختلف آموزشی نجوم و فضا، تشکیل کلاس‌های آموزشی، برگزاری شب‌های رصدی و برگزاری هفته جهانی نجوم از جمله فعالیت‌های مهم این انجمن در طی این سال‌ها بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا