مشهد؛ میزبان کنفرانس آموزش فیزیک ایران

فرحناز کیانی رئیس انجمن علمی‌ آموزشی معلمان فیزیک خوزستان، با بیان این‌که انجمن علمی و آموزشی فیزیک معلمان خوزستان از سال 80 آغاز به کار کرده و اکنون از میان معلمان فیزیک استان نزدیک به 200 عضو دارد، اظهار کرد: این انجمن در دو بعد علمی و آموزشی فعالیت می‌کند.

وی در خصوص فعالیت‌های انجمن، تصریح کرد: تألیف یک کتاب کار برای دانش‌آموزان و دبیران و اهدای حدود 2 هزار جلد از آن به‌طور رایگان به مدارس محروم و کم‌برخوردار، تألیف جزوه‌های کمک‌آموزشی ویژه دبیران، لوح فشرده مباحث فیزیک و نجوم، برقراری ارتباط با برخی انتشارات مهم و معرفی کتاب‌های مرجع در سطح وسیع به دبیران، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های علمی، اعزام دبیران فیزیک به همایش‌های کشوری و تشویق برای تهیه مقاله، اردوهای علمی، برگزاری برنامه‌های رصد برای عموم و … از فعالیت‌های این انجمن هستند.

رئیس انجمن علمی‌ آموزشی معلمان فیزیک خوزستان، در خصوص اول شدن این انجمن در جشنواره کشوری فیزیک عنوان کرد: در بخش سایت‌ها، سایت انجمن به‌عنوان بهترین سایت آموزش فیزیک انجمن‌های کشور شناخته شد. شاخص‌های این انتخاب تعداد بازدیدکنندگان،‌ طراحی سایت، حجم مطالب آموزش تخصصی نسبت به دیگر مطالب، پیوندهای مفید و مرتبط، استفاده از مطالب چندرسانه‌ای در آموزش فیزیک، داشتن مدیریت مشخص و … بود.

کیانی با بیان این‌که این دومین بار است که سایت این انجمن به‌عنوان بهترین سایت فیزیک کشور معرفی می‌شود، اظهار کرد: این سایت سال گذشته نیز در کنفرانس آموزش فیزیک در خرم‌آباد به‌عنوان بهترین سایت شناخته شد. این کنفرانس‌ها با همکاری معلمان فیزیک، وزارت آموزش‌وپرورش و دانشگاه فرهنگیان هر سال در یک شهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: کنفرانس آموزش فیزیک امسال نیز از 30 مرداد ماه تا یکم شهریور در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و از سایت انجمن فیزیک معلمان خوزستان در آن تقدیر می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا