برای حفظ سلامت کلیه ها، فشار خون خود را کنترل کنید

پژوهشگران در مطالعات پیشین خود دریافتند داشتن برنامه غذائی مناسب، انجام حرکات ورزشی روزانه و در پیش گرفتن سبک زندگی سالم همگی از عواملی هستند که می توانند از بروز فشار خون پیشگیری کنند و این موضوع در دراز مدت به افزایش سلامت کلیه ها کمک کرده و خطر بروز و رشد بیماری های کلیوی را کاهش می دهد.   

اطلاعات جمع اوری شده توسط تیم تحقیقاتی نشان دهنده کاهش معنا دار مرگ و میر در افراد دارای عوارض کلیوی است که در بازه زمانی بلند مدت، فشار خون خود را کنترل کرده و پائین نگه داشته اند. این موضوع به طور بالقوه ای میزان مرگ در بیماران کلیوی را کاهش می دهد.

از سوی دیگر در این مطالعات مشخص شد که داشتن برنامه غذائی منظمی که سبب کاهش فشار خون در افراد می شود؛ می تواند خطر مرگ زودهنگام را در بیمارانی که دچار عوارض مزمن کلیوی هستند به شدت کاهش دهد.بر این اساس میزان فشار خون 14 بر 9 به عنوان فشار خونی که برای بیماران کلیوی اشکالی ایجاد نمی کند شناسائی و اعلام شد میزان بالاتر فشار خون برای این افراد، خطرناک خواهد بود.

در همین رابطه الین کو دستیار پرفسور در دانشگاه کالیفرنیا که در این مطالعات مشارکت داشت اعلام کرد:  اطلاعات جمع اوری شده توسط تیم تحقیقاتی نشان دهنده کاهش معنا دار مرگ و میر در افراد دارای عوارض کلیوی است که در بازه زمانی بلند مدت، فشار خون خود را کنترل کرده و پائین نگه داشته اند. این موضوع به طور بالقوه ای میزان مرگ در بیماران کلیوی را کاهش می دهد.

در خاتمه گفتنی است فشار خون ایده آل برای انسان های عادی 12 بوده و میزان فشار خون عنوان شده بالا برای بیماران کلیوی مبتلا به فشار خون؛ حداقل میزان فشار خون قابل قبول است که منجر به کاهش آسیب های فیزیکی می شود.

شرح کامل این پژوهش و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره ژورنال تخصصی انجمن بیماری های کلیوی آمریکا Journal of the American Society of Nephrology منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا