سامسونگ از مغز انسان برای تشخیص حرکات بدن الهام گرفت

مغز انسان و مغز ماشین آلات با یکدیگر متفاوت هستند. مغز انسان در تجزیه و تحلیل‌های انتقادی خوب عمل کرده و  مغز ماشین‌ها برای کار با میزان زیادی از اطلاعات مناسب است.

مغز انسان در مصرف نیرو بهینه و کارآمدتر عمل کرده و مغز ماشین‌ها برای انجام همان حرکات مشابه نیازمند 100 میلیون برابر انرژی بیشتر از میزان مصرفی مغز انسان است.

به همین دلیل  است که محققان و شرکت های مختلف به ساخت تراشه‌هایی که از ساختار مغز انسان تقلید می‌کنند، علاقه نشان می‌دهند.

تراشه TrueNorth  شرکت آی.بی.ام یکی از آنها است. این تراشه دارای 4096 هسته کامپیوتری است که در حدود یک میلیون سلول مغز دیجیتال و 256 میلیون اتصالات را پشتیبانی می‌کند.

انتقال این اطلاعات در بین اتصالات دقیقا مانند انتقال اطلاعات در سیناپس‌های انسان صورت می‌گیرد.

اریک ریو، معاون رئیس این پژوهش در موسسه فناوری پیشرفته سامسونگ نشان داد که چگونه می‌توان باTrueNorth  کاری کرد تا یک کامپیوتر بتواند حرکات دست را به نحوی بهتر و تنها با استفاده از یک دهم انرژی که توسط تلفن‌های معمولی استفاده می‌شود، شناسایی کند.

شرکت سامسونگ از TrueNorth در سنسور "بینایی پویا" استفاده کرده، که از این تراشه برای تشخیص تصاویر در 2،000 فریم در ثانیه استفاده می کند.

این نوع سرعت برای تولید نقشه های سه‌بعدی، رانندگی خودکار و کنترل کامپیوتر با حرکات بسیار خوب است.

به گزارش ایسنا به نقل از گجت‌مش، این تراشه به راحتی می تواند حرکت دست، حرکت انگشت، مشت و نیشگون را از حدود 3 متر دورتر شناسایی کند.