چین سفینه فضایی مافوق صوت می سازد

 این هواپیما مدت زمان و هزینه سفرهای فضایی را به اندازه قابل توجهی کاهش می دهد.
شرکت علوم و فناوری هوا و فضای چین (CASTC) تحقیقات در زمینه ساخت هواپیمایی را آغاز کرده است که می تواند از باند فرودگاه پرواز کند و خدمه را به مدار پایین زمین ببرد.
ادعا شده است که هواپیمای طراحی شده جایگزین کارآمدتری برای شاتل فضایی بازنشسته ناسا است که با موشک به فضا پرتاب شد اما روی باند فروگاه به زمین نشست.
به نوشته نشریه پاپیولار ساینس Popular Science، هواپیمای چینی ها همانند یک هواپیمای عادی از روی باند بلند می شود و سپس موتور مافوق صوت اسکرم جت ( scramjet) آن شروع به کار کرده و هواپیما را تقریبا به ارتقاع 100 کیلومتری بالای سطح دریا می برد.
در این نقطه بوسترهای راکت رانش بیشتری را ایجاد می کنند و به هواپیما قدرت بیشتری برای فرار از اتمسفر پایین تر زمین می دهند.
با برچیده شدن برنامه شاتل فضایی ناسا از سال 2011 ، ساخت یک هواپیمای فضایی هیبریدی به چینی ها دست برتر را در رقابت فضایی می دهد.
طبق گزارش نشریه پاپیولار ساینس، جزئیات هواپیما در این مرحله اولیه ناقص است اما به صورت بالقوه می تواند به سرعت های پنج ماخ برسد.
چند هفته قبل نیز روسیه اعلام کرد که در حال ساخت هواپیمایی مافوق صوت است که می تواند در عرض دو ساعت به هر نقطه از دنیا سفر کند.
به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی دیلی میل،سازمان فضایی اروپا هم حامی مالی تحقیقی در زمینه ساخت یک موتور سابر است که می تواند هواپیماها را به سرعت چهار هزار مایل در ساعت برساند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا