موضوع حفظ محیط زیست همواره در کانون توجه دولت یازدهم است

معصومه ابتکار روز دوشنبه در سی امین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت، در جمع کارکنان محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد افزود: یکی از مهمترین شاخص ها و پیش نیازهای مهم برای حفاظت از منابع زیست محیطی تقویت و حمایت قاطع از محیط بانان به عنوان حافظان واقعی این عرصه مقدس و حیاتی است.
وی تصریح کرد: البته تا حدودی مظلومیت محیط بانان در کشور توجه ویژه سایر ارکان و نهادهای ذیربط از جمله مجلس شورای اسلامی را نیز به دنبال داشته است.
ابتکار اظهار کرد: با لایحه ای که به منظور حمایت و افزایش ضریب امنیتی محیط بانان به دولت ارایه شده کمتر شاهد اتفاق های ناگوار در این حوزه خواهیم بود.
وی به ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری و نگاه بلند و عالمانه رئیس جمهوری به محیط زیست اشاره کرد و گفت: چنین اهتمام و نگاه ویژه ای مایه دلگرمی و پشتوانه ای برای سازمان حفاظت محیط زیست و سایر متولیان امر است.
ابتکار آموزش محیط بانان و ارتقای سطح معیشتی و رفاهی آنان را نیز از دیگر برنامه های راهبردی سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد.
وی یادآور شد: تاکنون بیش از 70 نفر از کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست نیز در حوزه بین المللی و یکهزار و 700محیط بان در داخل کشور آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
ابتکار با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و ارتباط آن با موضوع محیط زیست ، افزود: زیربنا و بنیان اساسی این طرح را باید در موضوع محیط زیست جستجو کرد.
وی استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای حفاظت و صیانت از مسایل زیست محیطی را از دیگر برنامه ها و سیاست های اساسی در دولت یازدهم و این سازمان اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری و هیات دولت در سی امین سفر استانی روزهای یکشنبه بیست وچهارم و دوشنبه بیست وپنجم مرداد ماه مهمان مردم کهگیلویه وبویراحمد بودند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا