لایحه حمایت از محیط بانان خارج از نوبت بررسی می شود

 محمد مجابی روز دوشنبه در گفت و گو باایرنا افزود: به دلیل اهمیت موضوع محیط بانان پیش نویس لایحه حمایت از آنها خارج از نوبت بررسی و بعد از جمع بندی تمام جوانب به مجلس ارائه می شود.وی درباره زمان ارائه این لایحه به مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آیین نامه، این لایحه باید در دو کمیسیون مرتبط یکی کمیسیون اجتماعی و دیگری کمیسیون لوایح دولت مورد بررسی قرار گیرد و بعد از آن به مجلس ارائه شود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: آنجه اهمیت دارد این است که این لایحه خارج از نوبت مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با بیان این که لایحه برای حمایت بیشتر از محیط بانان تهیه شده است، گفت: در این لایحه مباحث متعددی از جمله معاضدت های قضایی از محیط بانان، اشد مجازات برای متخلفانی که به محیط بانان شلیک می کنند، فوریت برای رسیدگی در دادگاه ها و دادسراها نسبت به پرونده هایی که منجر به آسیب دیدگی برای محیط بانان شده، هزینه درمان محیط بانان و مباحث متعددی در رابطه با از رده خارج شدن سلاح های شکاری از حوزه شکار مطرح شده است.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: هر چند اکنون نیز محیط بانان تحت حمایت هستند اما قطعا با تصویب این لایحه حمایت ها بیشتر خواهد شد.
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز که روز گذشته به مناسبت روز ملی محیط بان با جمعی از محیط بانان در حرم مطهر امام راحل ( ره) حضور یافت، گفت: مواردی در لایحه حمایت از محیط بانان لحاظ شده است تا بتوانیم قوانین موجود را تقویت کنیم، این موارد حقوقی و اجتماعی که به این لایحه اضافه شده تمام ابعاد مختلف اعم از حقوقی و اجتماعی را نسبت به محیط بانان در نظر گرفته تا آسیب های کمتری این افراد را تهدید کند.
وی تاکید کرد: امیدواریم هر چه زودتر مراحل تصویب لایحه حمایت حقوقی از محیط بانان در کمیسیون اجتماعی طی شود سپس این طرح به دولت ارائه و به شکل یک لایحه کلی و رسمی تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.
این در حالی است که رییس مجلس شورای اسلامی نیز از آمادگی مجلس برای رسیدگی به لایحه حمایت از محیط بانان خبر داد و خواستار شد این لایحه هر چه زودتر به مجلس ارائه شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا