ارائه خدمات ماهواره‌ای در عراق و سوریه

ماهواره کا-ست شامل ۸۰ پوشش منطقه‌ای است که همزمان می‌تواند ۸۰ منطقه را در یک زمان پوشش دهد. عمر این ماهواره ۱۵ سال بوده و ۶ تن وزن دارد. ماهواره هولاس2، از فرکانس باند ka استفاده می‌کند. فرکانس‌های این باند، خدمات ارتباطی را به صورت دو طرفه ارائه می‌دهند. درواقع این خدمات برای تسهیل تحویل داده‌ها با سرعت بالا به برنامه‌های کاربردی، شبکه‌های گروهی، دسترسی به اینترنت پهن باند، خدمات مستمر تجاری و توزیع ویدئو به صورت دو طرفه ارائه می‌شود.

به گفته مارسین فراکویچ مدیرعامل  موسس شرکت ماهواره‌ای TS2، با راه‌اندازی خدمات جدید باندka بر روی ماهواره هولاس2، این شرکت مفتخر است که آخرین تکنولوژی ماهواره‌ای خود را به مشتریانی در عراق، سوریه و ارمنستان ارائه دهد. خدمات جدید اجازه می‌دهد که با استفاده از یک آنتن کوچک، سرعت ارتباطی، پنج برابر حداکثر سرعت قبلی شود و این سرعت به 20 مگابیت بر ثانیه برسد. با هزینه بسیار پایین‌تر کارآیی بالاتر خواهد بود و با هزینه‌ای برابر با هزینه قبلی می‌توان خدمات را با چهار برابر سرعت قبلی دریافت کرد. در مقایسه با خدمات باندku، ارتباطات بدون مشکل خواهد بود و ارتباط پایدار و باثباتی را ارائه می‌دهد. خدمات این باند نیاز به آنتن کوچکتر، تجهیزات کمتر دارد و همچنین هزینه‌های نصب و راه‌اندازی را کاهش می‌دهد که در نتیجه آن نیز هزینه انتقال داده کاهش می‌یابد.

سرویس جدید باند ka مبتنی بر تکنولوژی iDirect  شبکه ماهواره‌ای ارائه می‌شود. شبکه مبتنی بر این تکنولوژی،  شبکه ماهواره‌ای براساس پروتکل تی سی پی با قابلیت پشتیبانی از توپولوژیهای مختلف است. کلیه عملیات پردازش و رمزنگاری و تخصیص فرکانس و پهنای باند و مدیریت سرویس‌های آن توسط سرورهای قدرتمندی که به عنوان پروتکل پردازشی شناخته می‌شوند انجام می‌شود که با توجه به اندازه شبکه این سرورها به صورت بارکردن متوازن تعریف می‌گردند. این تکنولوژی می‌تواند از چند ماهواره به طور همزمان پشتیبانی کند یعنی همزمان بر روی چهار ماهواره مختلف اقدام به ارسال و دریافت سیگنال نماید. استفاده از این تکنولوژی قابلیت اطمینان و پایداری بالا در ارتباط ماهواره‌ای، امنیت بسیار بالا و قابلیت رمز نگاری ترافیک ارسالی در شبکه ماهواره‌ای را فراهم می‌کند. این تکنولوی همچنین مقیاس‌پذیری و امكان تغییر پهنای باند، یکپارچگی و امكان مسیریابی و قابلیت استفاده از چند ماهواره و باند فركانسی مختلف بصورت همزمان در یك هاب را فراهم می‌سازد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا