بزرگترین بانک اطلاعات ژنتیک آنلاین در راه است

 دانشکده پزشکی دانشگاه امریکایی استنفورد به منظور بررسی بیماری های ژنتیک بانک اطلاعاتی بزرگی از DNA و بیماری های هر شخص را جمع آوری کرده که می تواند تحول عظیمی را در عرصه پزشکی به دنبال داشته باشد.

محققان استفورد برای این منظور با غول تکنولوژی یعنی گوگل هم پیمان شده اند تا علم پزشکی و تکنولوژی با یکدیگر همگام شده و با استفاده از بانک اطلاعاتی آنلاین به درمان بیماری ها بپردازند.

با استفاده از این پروژه، محققان و پزشکان می توانند تمامی اطلاعات مربوط به ژنتیک و همینطور DNA بیماران را به صورت ناشناس و برای بررسی های بیشتر روی بانک اطلاعاتی آنلاین یا گوگل کلود ذخیره کنند.

پزشکان با استفاده از این روش به سادگی می توانند اطلاعات ژنتیکی بیمار خود را به بانک اطلاعاتی منتقل کنند. این بانک اطلاعاتی به محققان و پزشکان اجازه می دهد تا در درمان بیماری های مختلف از جمله سرطان ها اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشند.

لیود ماینر، از دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد در این رابطه می گوید: در سال های گذشته، اطلاعاتی که از بیماری های مختلف در اختیار داشتیم از هم گسیخته و بسیار گسترده بود اما اکنون با استفاده از این بانک اطلاعاتی می توانیم موارد مشابه را کنار یکدیگر قرار داده و می توان گفت تحول عظیمی در عرصه پزشکی رقم خواهد خورد.به گزارش مهر،ساخت این بانک ژنتیکی در حالی است که اطلاعات آن تنها برای پزشکان و محققان دانشگاه در دسترس بوده و سرورهای آن نیز برای امنیت بیشتر در آمریکا قرار خواهند گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا