شکستن رکورد جهانی اکتشاف و سفر با بالون هوای داغ

سایت بین المللی ناوبری ماهواره ای که پروازهای مختلف جهانی را ردیابی می کند روز شنبه گزارش داد یک بالون هوای گرم متعلق به دو فرد ماجراجوی روسی مسافتی بیش از ۲۳۶۸ کیلومتر را طی کرده است. به این ترتیب، آن ها رکورد مسافت پرواز جهانی را که توسط کاوشگران ژاپنی در سال ۱۹۹۴ ثبت شده بود، شکستند.

به گزارش سیناپرس، دو خلبان ماجراجوی اهل روسیه به نام های فئودور کونیوخوف و ایوان منیایلو با استفاده از یک بالون ۲۳۶۸ کیلومتر را طی کرده و به این ترتیب رکورد مسافت پرواز با بالون هوای گرم را که در سال ۱۹۹۴ توسط خلبانان ژاپنی ثبت شده بود شکستند. این مرکز می ‌گوید: دایره قطبی، از آن جایی که این پرواز مسافت رکورد خود را در عرض جغرافیایی ۶۷ تا ۷۰ درجه شمالی طی کرد، خلبانان قصد دارند تا سپیده دم فردا پرواز  کرده و سپس در نزدیکی روستای ختانگا، که گمان می‌رود قلب هوانوردی قطب شمال است، فرود آیند.

بالون هوای گرم PhosAgro ساخت روسیه در حال حاضر با سرعت حدود ۶۰ کیلومتر در ساعت در ارتفاع حدود ۴ هزار متری بر فراز منطقه کراسنویارسک در شمال فلات پوتورانا پرواز می کند. کونیوخوف و منیایلو، رئیس فدراسیون بالن سواری روسیه، روز جمعه حدود ساعت ۵ صبح به وقت مسکو از منطقه مورمانسک سفر خود را شروع کرده و البته  آن ها باید حدود ۱۴ ساعت در هوا بمانند تا بتوانند رکورد ۵۵ ساعت پرواز خود را بشکنند.

گفتنی است این دو ماجراجو، اولین پرواز در تاریخ هوانوردی روسیه را با یک بالون هوای گرم سبد باز بر فراز دریا در عرض های شمالی شمالی انجام دادند. باید در نظر داشت  فئودور کونیوخوف نامی افسانه ای در بالون سواری محسوب شده و رکورد جهانی سریع ترین پرواز در سراسر جهان با بالون هوای گرم را در اختیار دارد. برای این دستاورد، او در سال ۲۰۱۶ جایزه خلبان سال را از سوی فدراسیون بین المللی هوانوری  دریافت کرد. به گزارش سیناپرس، در حالی که این دو خلبان ماجراجو برای پرواز دور دنیا آموزش می دیدند، کونیوخوف و منیایلو در ابتدا دو رکورد جهانی را به نام خود ثبت کردند. آن ها به مدت ۳۲ ساعت و سپس به مدت ۵۵ ساعت بدون وقفه در بالون هوای گرم به سفر پرداختند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا