حمایت از 2 جویشگر بومی

دکتر علیرضا یاری در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم انتخاب راهبرد صحیح در این حوزه تاکید کرد و افزود: طرح ما در این حوزه پنج ساله است، سه سال برای توسعه و یکپارچه سازی و دو سال هم موضوع پشتیبانی از آنها است که این کار به ثمر بنشیند.
وی مهمترین چالش برای موفقیت جویشگرهای بومی را انتخاب نشدن از سوی مردم اعلام کرد و گفت: اگر بتوانیم مردم را به سمت این جویشگرها هدایت و جذب کنیم، موفق خواهیم بود.
یاری با اشاره به اینکه سه جویشگر بومی در شرف عقد قرارداد هستند، گفت: دو جویشگر شامل یوز و پارسی جو در سال های اخیر راه اندازی شده اند و همکاری با سومین جویشگر که کاملا خصوصی است به زودی آغاز می شود.

** بخش خصوصی باید فناوری را به ایده نو تبدیل کند
وی وظیفه این مجموعه را جهت دهی و برنامه ریزی مناسب برای فعالیت جویشگرهای بومی اعلام کرد و گفت: بخش خصوصی باید فناوری را به ایده جدید تبدیل کند.
یاری، بازیگر اصلی در طرح جویشگر بومی بازیگران را بخش خصوصی دانست و گفت: عقیده داریم که آنها باید نوآوری ایجاد کنند و به فکر کسب و کار باشند و از آن درآمد پایدار بدست آورند.
وی اظهار کرد که مهمترین سرویس فناوری اطلاعات در حوزه اقتصادی جویشگرها هستند ولی ورود به این بازار از همه موضوعات این حوزه سخت تر است و به همین دلیل جویشگرهای بومی در سه یا چهار کشور از جمله روسیه موفق هستند.
به گزارش ایرنا،  وی اظهار کرد که یاندکس یکی از جویشگرهای بومی موفق در روسیه است که سالانه درآمد هنگفتی از طربق تبلیغات جذب می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا