بیانیه کبگانیان در خصوص برخی تحرکات بر علیه مصوبه سنجش و پذیرش

دبیر سابق ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در واکنش به برخی تحرکات بر علیه مصوبه سنجش و پذیرش (کنکور سابق) در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصویب و ابلاغ سند پرافتخار نقشه جامع علمی کشور با مشارکت کلیه فعالان عرصه علم، فناوری و آموزش انجام و نسبت به تدوین راهبردهای کلان این حوزه اقدام شده است.

در بیانیه منصور کبگانیان (عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر سابق ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور) آمده است: امروز می‌توان این ستاد را به عنوان یکی از ارکان مهم، موفق و تثبیت شده در حوزه علم و فناوری به شمار آورد. در این شرایط و پس از ۱۵ سال فعالیت در راستای تدوین نقشه جامع علمی کشور و تاسیس و مدیریت ستاد راهبری اجرای این سند پرافتخار، بر آن شدم تا با خدمت در سنگر دیگری به عنوان عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی و عضو این ستاد، به برخی کارهای آینده نگر و زمین مانده، مانند روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور، بپردازم. البته اینجانب بر خود فرض می‌دانم که به عنوان مشاور، از هرگونه یاری و پشتیبانی برای ستاد و نیروهای خدوم آن دریغ نکنم و در همه احوال کمک حال فضای علم، فناوری، نوآوری و آموزش کشور باشم.

کبگانیان در این بیانیه آورده است: با توجه به برخی تحرکات همزمان با انتصاب مدیریت جدید در این ستاد و در راستای تضعیف مصوبات مربوطه، به ویژه مصوبه سنجش و پذیرش (کنکور سابق)، بر خود لازم دانستم تا مواردی را اعلام کنم:

۱. دبیر جدید این ستاد، دکتر برزوئی استاد تمام و دانشمند برجسته، از صاحب نظران آموزش عالی کشور با سال‌ها تجربه در عرصه‌های گوناگون علم و فناوری بویژه آموزش عالی، فردی خدوم، صاحب سبک و شناخته شده در این حوزه است. اینجانب با کمال افتخار همواره در کنار ایشان خواهم بود تا در موارد ضروری، بر اساس تدابیر ایشان و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصالح علمی و آموزشی کشور، هرگونه همکاری لازم را ارائه دهم.

۲. با شناختی که از سند نقشه جامع علمی کشور و دیدگاه‌های موجود در اعضاء و مدیران محترم این ستاد دارم، ساماندهی علم و فناوری و شتاب پیشرفت علمی کشور که مطالبه مقام معظم رهبری است، آمایش آموزش عالی و تنظیم ظرفیت دانشگاه‌ها و حرکت در جهت تعمیق یادگیری دانشجویان و دانش آموزان عزیز، انشاءالله بیش از پیش ادامه خواهد یافت. در این راستا پس از سالیان دراز فعالیت و تجربه در عرصه‌های علمی و آموزشی کشور، مشفقانه از همه علاقمندان و دلسوزان این حوزه درخواست می‌کنم با حمایت و مطالبه اجرائی سازی بیش از پیش این سند پرافتخار، زمینه ساز حرکت پرشتاب علمی و آموزشی کشور باشند.

۳. در این شرایط حساس جهانی که نیاز به پیشرفت پرشتاب علمی بیش از پیش احساس می‌شود، متاسفانه جریانی فرصت طلب، حرکت‌های مذبوحانه‌ای را برای ایجاد انحراف و توقف در مصوبه موفق و پرافتخار شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع سنجش و پذیرش (کنکور سابق) آغاز نموده است. مصوبه‌هایی که در اولین سال اجرا، بسیاری از جوانان علم دوست که از کلاس‌های تست محور و پرهزینه کنکور بیزار و خسته بودند را امیدوار و آرامشی نسبی در داوطلبان عزیز و خانواده های ایشان ایجاد کرد. این جریان سودجو با ایجاد و تشدید سردرگمی و تشویش اذهان دانش آموزان عزیز و دامن زدن به بی عدالتی آموزشی، به صورت مداوم مشغول به اقدامات تخریبی علیه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور است. مواجهه با این حرکت مخرب و به اصطلاح مافیای کنکور، ضرورت‌ها و الزامات دائمی خود را می‌طلبد که طراحی آن بر عهده بزرگان و مسئولان این حوزه است. از سایر موسسات کمک آموزشی که تمایل به فعالیت‌های سالم علمی آموزشی دارند درخواست می‌کنم که صف خود را از این جریانات فرصت طلب و کاسبان کنکور جدا کرده و با تقویت آموزش‌های تشریحی و عمیق در جهت پیشرفت علمی و فناوری کشور که خوشبختانه این روزها شتاب مناسبی گرفته است، کوشا باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا