بازار داغ مخالفت با 'پوکمون گو' در مالزی

'راجا محمد افندی راجا محمد نور' فرمانده ارتش مالزی روز شنبه به همه کارمندان ارتش در مورد استفاده از بازی 'پوکمون گو' به ویژه در اردوگاه های ارتش هشدار داد. 
وی گفت: استفاده از این بازی برای کارمندان ارتش و امنیت کشور تهدید کننده است. ممکن است شخصیت های این بازی در هر جا از جمله در اردوگاه ها ظاهر شوند و اگر این شخصیت ها بر روی سقف پدیدار شوند، امنیت کارمندان به خطر می افتد. اگر شخصیت ها در یک منطقه ممنوعه ظاهر شوند، امنیت ملی و حریم خصوصی مورد سئوال قرار می گیرد.
به نوشته تارنمای 'استار'، این مقام ارشد مالزی با تاکید بر امکان برخورد جدی با کسانی که به دنبال شخصیت های این بازی وارد اردوگاه های نظامی مالزی می شوند، گفت: ارتش پیش از این در مورد محدود کردن برخی نرم افزارهای تلفن همراه اقدام کرده و اکنون این بازی نیز شامل این محدودیت ها می شود. 
به اشتراک گذاشتن مکان از طریق نرم افزارهایی از قبیل 'واتساپ' و 'ویز' از جمله اقدامات محدودکننده ارتش مالزی بوده است. 
این بازی تلفن همراه که روز شنبه هفته گذشته در مالزی رونمایی شد، براساس یک بازی دهه 1990 است که با استفاده از فناوری های نوین موجودات فضایی در جهان واقعی قرار داده می شوند و به بازی کننده این اجازه را می دهد که از طریق تلفن هوشمند آنها را مشاهده و کسب کند. 
محدودیت های اعمال شده مالزی در مورد این بازی در مالزی تنها شامل امنیت شخصی و ملی نیست و کمیته فتوای ایالت 'کداح' نیز به تازگی با این عنوان که 'پوکمون گو' ظرفیت 'تخریب ایمان' را دارد آن را از نظر اسلام حرام دانست. 
کمیته فتوای ایالت کداح روز چهارشنبه هفته گذشته پس از جلسه ای که با حضور 10 نفر از اعضاء این کمیته برگزار شد، این فتوا را صادر کرد. 
وزارت حمل و نقل مالزی نیز در مورد این بازی واکنش نشان داده و خواستار استفاده نکردن این بازی در حین رانندگی شد و جریمه متخلفان را 300 رینیگیت (حدود 75 دلار) اعلام کرد. 
وزارت حمل و نقل مالزی درحالی نسبت به استفاده از این بازی در حین رانندگی هشدار داد که جمعه شب دو جوان 30 و 35 ساله هنگام بازی 'پوکمون گو' و درحالی که پیاده به دنبال شخصیت های این بازی بودند با خودرو تصادف کرده و آسیب دیدند. 
به گزارش ایرنا، واکنش کشورهای مختلف به این بازی درحالی روبه افزایش است که در تازه ترین اقدام عملی علیه سازندگان این بازی، یک زن کانادایی به دلیل اینکه خانه وی محل قرارگیری برخی شخصیت های مجازی این بازی شده است، علیه سازندگان آن شکایت کرد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا