بررسی چگونگی ایجاد مرکز تحقیقاتی مشترک بین ایران و آلمان

هیات دانشگاهی آلمانی در این بازدید متشکل از فولکر ریکه مدیرکل امور بین‌الملل وزارت آموزش و تحقیقات آلمان، معاون مدیر کل امور بین‌الملل و اداره همکاری با آسیا و اقیانوسیه، مشاور رییس موسسه لیبنیز، رییس امور بین‌الملل مرکز تحقیقات زمین شناختی آلمان و رییس بخش پروژه‌های فرا مرزی DAAD در خاورمیانه، آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین بودند.

در ابتدای این بازدید، دکتر تورج محمدی، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران ضمن خوشامدگویی، بر اجرای پروژه‌های کاربردی مورد علاقه دوطرف از جمله بحث گرمایش زمین، کمبود منابع آبی و انرژی‌های نو ابراز تمایل کرد.

همچنین دکتر شاه‌حسینی، مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه علم و صنعت معرفی مختصری از توانمندی‌های دانشگاه در زمینه‌های مختلف  ارائه کرد.

فولکر ریکه، مدیرکل امور بین‌الملل وزارت آموزش و تحقیقات آلمان نیز گزارشی در خصوص نحوه همکاری‌های دوجانبه علمی کشور آلمان با سایر کشورها ارائه کرد.

در ادامه، دو طرف به بحث و تبادل نظر در خصوص همکاری‌های علمی بین دو کشور از جمله رایزنی درباره چگونگی ایجاد دانشگاه و یا مرکز تحقیقاتی مشترک ایران و آلمان پرداختند.

بر اساس اعلام دانشگاه علم و صنعت ایران، هیات آلمانی در این دیدار، از آزمایشگاه کارگاه مهندسی خط و آزمایشگاه ترمزهای قطار در دانشکده مهندسی راه‌آهن و همچنین موسسه کامپوزیت ایران بازدید به عمل آوردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا