ساخت دومین هتل تمام روباتیک جهان در ژاپن

هتلی به نام هن نا (Henn na) اولین هتلی است که به صورت خودگردان با استفاده از روبات ها اداره می شود و افتتاح آن نیز در ماه ژوئیه سال 2015 رخ داده است. کمپانی سازنده این هتل به تازگی بر آن شده است که شعبه دوم هن نا را در توکیو برپا سازد.

بر اساس پیش بینی ها انتظار می رود که شعبه دوم این هتل تنها 6 کارمند انسانی داشته باشد. این هتل جدید 100 اتاق خواهد داشت و تا قبل از پایان سال 2017 میلادی نیز آماده پذیرایی از مسافران خواهد بود.

نیروهای کاری این هتل و همچنین کارکنان بخش های مختلف این هتل روبات های انسان نمایی هستند که قادرند تا به چند زبان زنده دنیا با مشتریان خود رابطه برقرار کنند. افراد شاغل در بخش پذیرش مهمان نیز همگی روبات بوده و باربرهای مسافران نیز پیشخدمت های اتوماتیکی هستند که چمدان های مسافران را برای آنها تا اتاقشان می برند.

علاوه بر این مسئولیت بخش رختکن این هتل نیز بر روی بازوی روباتیک بسیار نیرومندی است که به طور اختصاصی برای این کار طراحی شده است. تکنولوژی های مربوط به این هتل به این موارد محدود نمی شود بلکه سیستم امنیتی مربوط به در اتاق ها نیز به جای قفل و کلیدهای متداول از آخرین فناوری روز جهان یعنی سیستم تشخیص چهره بهره برده است.

نسخه اصلی این هتل در ناکازاکی تنها 20 کارمند انسان داشته است و بر اساس پیش بینی ها انتظار می رود که شعبه دوم این هتل تنها 6 کارمند انسانی داشته باشد. این هتل جدید 100 اتاق خواهد داشت و تا قبل از پایان سال 2017 میلادی نیز آماده پذیرایی از مسافران خواهد بود.

منبع: cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا