به زودی گرمایش زمین برگزاری المپیک را غیرممکن می کند

بر اساس پژوهش جدید محققان برکلی، آینده ورزش های تابستانی در المپیک با خطر بسیار زیادی روبرو است. 70 سال بعد تنها هشت شهر واقع در نیم کره شمالی کره زمین و خارج از اروپا قادر خواهند بود تا میزان ورزش های تابستانی المپیک باشند و این تعداد در مورد شهرهای آمریکای شمالی تنها به سه شهر می رسد.

محققان با نگاهی به قرن 22 پیش بینی کردند که تنها چهار شهر در نیم کره شمالی زمین صلاحیت یاد شده را دارند که این چهار شهر بلفاست، دوبلین، ادینبورگ و گلاسگو هستند.

محققان برای انجام این تحقیق از روشی ویژه برای اندازه گیری و جمع آوری داده بهره بردند. این روش که به اختصار WBGT خوانده می شود، به ترکیب دما، رطوبت، تابش های گرم و باد می پردازد. این محققان از طریق ترکیب این ابزار با دو مدل آب و هوایی ویژه توانستند توانایی شهرهای مختلف برای میزبانی بازی های المپیک در آینده را مورد بررسی قرار دهند.

برای این تحلیل تنها شهرهایی در نظر گرفته شدند که جمعیت ساکن آنها حداقل 600 هزار نفر بوده است و این رقم حداقل میزان جمعیت ساکن یک شهر برای کسب میزبانی بازی های المپیک است. شهرهایی مانند مکزیکوسیتی که ارتفاع آنها از دریا بیش از یک کیلومتر و 600 متر بود، به دلیل دیگر عامل های محدود کننده مانند اکسیژن کم موجود در هوا از لیست حذف شدند. همچنین شهرهایی که امکان لغو رقابتی خاص در آنها بیش از 10 درصد بود نیز از لیست میزبان ها حذف شدند.

کریک اسمیت به عنوان یکی از راهبران این تحقیق در این باره بیان کرد که: «اگر شما نیز جزو کسانی هستید که حاضرید برای کسب میزبانی مسابقات میلیاردها دلار پول خرج کنید باید مطمئن شوید که مجبور به لغو این امر در آخرین دقایق نخواهید شد.»

محققان با استفاده از این روش به این نتیجه رسیدند که تنها 8 شهر از میان 543 شهر خارج از اروپای غربی برای میزبانی شایسته خواهند بود که این شهرها شامل ، سنت پترزبورگ در روسیه، ریگا در لتونی، بیشکک در قرقیزستان، اولان باتور در مغولستان هستند. علاوه بر این تنها سه شهر سان فرانسیسکو، ونکوور و کالگاری در آمریکای شمالی قادر به میزبانی این مسابقات خواهند بود. با این حال تعداد شهرهای قابل قبول برای میزبانی در اروپای غربی 25 عدد است و آمریکای لاتین و آفریقا نیز هیچ شهر واجد شرایطی ندارند.

محققان با نگاهی به قرن 22 پیش بینی کردند که تنها چهار شهر در نیم کره شمالی زمین صلاحیت یاد شده را دارند که این چهار شهر بلفاست، دوبلین، ادینبورگ و گلاسگو هستند. همان طور که روشن است با گذشت زمان موضوع گرمایش کره زمین توجه بسیار زیادی را به خود جلب می کند و این بسیار واضح است که هر جنبه از وجود بشر از این امر تاثیر بسیار زیادی می پذیرد.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا