راه‌اندازی شرکتی برای طراحی و تولید تجهیزات ساخت نانومواد

هلدینگ بلکتریس (Blacktrace Holdings Limited) شامل یک سری از شرکت‌هاست که روی فناوری پروداکتایزینگ ساینس یا Productizing Science کار می‌کنند. این گروه در حال راه‌اندازی نام تجاری‌ جدیدی به نام Particle Works است تا آن را در کنفرانس Nanotexnology که در جولای سال جاری برگزار می‌شود، معرفی کنند.
بلکتریس سال‌ها در حوزه طراحی، توسعه و تولید تجهیزات میکروسیالی خودکار تجربه دارد؛ تجهیزاتی که می‌تواند در ساخت نانومواد با عملکرد بالا مورد استفاده قرار گیرد. Productizing Science در بخش طراحی وتولید نانوذرات فلزی استفاده Productizing Science می‌شود به طوری که با استفاده از آن می‌توان نقاط کوانتومی و هیدروژل‌های مختلف با ابعاد، شکل و معماری از پیش تعیین شده تولید کرد. این نانومواد برای بهبود محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، به طوری که از آن برای افزایش فعالیت کاتالیست‌ها، تقویت مغناطیس‌ها و بهبود رزونانس نوری می‌توان استفاده کرد. با این نانومواد امکان استاندارد کردن روش‌ها و تسریع توسعه آن در محدوده وسیعی از حوزه‌ها افزایش می‌یابد.
تیم تحقیقاتی که روی این پروژه کار می‌کند، قادر به ارائه خدمات منطبق با نیاز مشتری است، به طوری که می‌تواند براساس درخواست مشتری، برای تولید هریک از این نانومواد، تجهیزات و فرآیندهای مورد نظر را ارائه کند.
عمر جینا از مدیران بلکتریس می‌گوید: «ما از راه‌اندازی Particle Works بسیار خرسندیم. راه‌اندازی یک شرکت جدید می‌تواند مکمل توانمندی‌های ما در بخش طراحی، توسعه و تولید باشد. ما می‌توانیم براساس نیاز‌های مشتریان، تجهیزات، مواد و فرآیندهای مورد نظر آن‌ها را در بخش تولید نانومواد ارائه کنیم.»
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،این گروه صنعتی در کمبریج انگلستان است و در کشورهای آمریکا، هند، ژاپن و برزیل نیز شعبه دارد. نانوذرات فلزی نظیر طلا و کبالت، نقاط کوانتومی، هیدروژل‌ها، میکروکپسول‌ها و ترکیبات دارورسانی از جمله موادی هستند که این شرکت قادر به ارائه خدمت برای تولید آن‌هاست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا