ارائه خدمات سلامت مطلوب و بی وقفه در ایام نوروز با استفاده حداکثری از امکانات

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اجلاس روسای شبکه های بهداشت و درمان استان بر ارائه خدمات سلامت مطلوب در ایام نوروز با استفاده حداکثری از امکانات و ظرفیت های موجود تاکید کرد.

به گزارش سینا پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رییس دانشگاه در این اجلاس که به صورت وبینار برگزار شد، با تبریک پیشاپیش عید سعید نوروز، از مسوولان شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های تابعه دانشگاه به پاس تلاش یک ساله در پیشبرد اهداف و سیاست‌های دانشگاه قدردانی کرد.

دکتر «سید وحید حسینی» افزود: مجموعه دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز در سالی که گذشت، با توجه به تحریم های ظالمانه موجود در حوزه های مختلف در کشور، توانست با تلاش مسوولان دانشگاه به ویژه معاونت توسعه مدیریت و منابع، بخش زیادی از مطالبات کارکنان و بدهی شرکت ها را پرداخت کند.

او با اشاره به نزدیک شدن به سال ۱۴۰۲ و ورود مسافران نوروزی به استان پهناور فارس، بر ارایه خدمات سلامت مطلوب و با کیفیت در ایام تعطیلات نوروز با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود تاکید کرد.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس ادامه داد: با توجه به زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری، تجهیزات و امکانات موجود در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وقفه ای در ارایه خدمات بهداشتی درمانی در تعطیلات نوروز ایجاد نمی شود.

دکتر سید وحید حسینی با تلاش جهادی که اساتید، پزشکان، مسوولان، نیروهای بهدا و درمان، کارکنان و بهورزان در یک ساله گذشته به ویژه در بحران کروناویروس انجام داده اند، میزان رضایتمندی مردم افزایش یافته است که قدردان زحمات آنان هستیم.

او با بیان اینکه خدمت به مردم، وظیفه ذاتی حوزه سلامت است، ادامه داد: بهداشت و درمان از جمله حوزه های مهم در تمامی بحران ها به شمار می رود و مردم نیز از حوزه سلامت حمایت می کنند، بنابراین باید برای ارتقا و تسریع در دسترسی به خدمات سلامت، تلاشی مضاعف داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: عزم و همت مجموعه دانشگاه موجب ارتقای این مرکز علمی در حوزه های مختلف شده که باید برای رسیدن به جایگاه اصلی دانشگاه در منطقه بیشتر تلاش کرد.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس همچنین در این اجلاس از تلاش فعالان و دست اندرکاران حوزه های مختلف دانشگاه، همکاری اساتید و دانشجویان در اربعین حسینی، اردوهای جهادی و راهیان نور قدردانی کرد.

مشاورعالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تشکر از زحمات مسوولان، مدیران و تلاشگران عرصه سلامت، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در مجموعه دانشگاه، تلاش کارکنان حوزه سلامت در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ افزایش می یابد که نیاز به هم افزایی بین بخشی است.

دکتر «محمود نجابت» همچنین از روسای شبکه های بهداشت و درمان استان به پاس جذب خیرین و پیگیری پروژه های نیمه تمام تشکر کرد.

او همچنین بر پاسخگویی شفاف مسوولان حوزه سلامت به مردم تاکید کرد و گفت: پایبندی به این امر، ارزش خدمت را نشان می دهد.

دکتر «عباس رضائیان زاده»معاون بهداشت دانشگاه نیز در خصوص آمادگی حوزه معاونت بهداشت و فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت، مراکز تشخیص و درمان کووید۱۹، نیروهای بهداشت محیط و مراکز ارایه دهنده خدمات بهداشتی و غربالگری نوزادان در تعطیلات نوروز توضیحاتی ارایه داد و بر بازدید های میدانی مسوولان شبکه های بهداشت و درمان از مراکز ارایه خدمت تاکید کرد.

دکتر «مهرداد شریفی» معاون درمان دانشگاه نیز از آمادگی تمامی بخش های مراکز درمانی، بیمارستان های دولتی، خصوصی و خیریه، نوبت کاری پزشکان در مراکز درمانی، بازدید های نظارتی از مراکز درمانی تحت پوشش در ایام نوروز خبرداد و گفت: لازم است با استفاده از امکانات و نیروی انسانی موجود، بهترین و با کیفیت ترین خدمت به مراجعان و بیماران ارایه شود.

دکتر «سید ابوالفضل هاشمی و اصل» معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز در این وبینار در زمینه اعتبارات لازم، مطالبات پزشکان و کارکنان، قانون سازمان اداری و استخدامی، آمادگی واحدهای تاسیساتی و تجهیزاتی در ایام نوروز مطالبی ارایه داد و همچنین به تلاش و اولویت مجموعه مدیریتی دانشگاه برای رفع دغدغه های اساتید، کارکنان و دانشجویان اشاره کرد.

دکتر «محمدجواد مرادیان» مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه نیز از آمادگی نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵، پایگاه های اورژانس جاده ای و پایگاه های هوایی، در ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: کارشناسان اورژانس فارس با شماره تلفن ۱۱۵، به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمات امدادی و مشاوره ای به شهروندان هستند.

همچنین مهندس «ابوذر پاریزی» مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از راه اندازی صفحه وبگاه ویژه نوروز ۱۴۰۲ با هدف اطلاع رسانی بهتر از خدمات حوزه سلامت فارس در ایام نوروز خبر داد و از روسای شبکه های بهداشت و درمان استان خواست تا این وبگاه را به مردم شهرستان ها و مسافران نوروزی اطلاع رسانی کنند.

در این اجلاس روسای شبکه های بهداشت و درمان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به ارایه چالش ها، دغدغه ها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا