تدریس به شیوه سمینار تحت وب در واحد علوم و تحقیقات کلید می خورد

دکتر 'مجید عباسپور' روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: استادان ایرانی خوبی در دانشگاه های سراسر دنیا فعالیت می کنند و برای اینکه در برخی کلاس ها، دانشجویان بتوانند به صورت آنلاین با استادان خارج کشور در ارتباط باشند، نیازمند امکانات سخت افزاری هستیم که خوشبختانه زیرساخت های این موضوع در واحد علوم و تحقیقات فراهم شده است.
وی با بیان اینکه تدریس به صورت وبینار تاکنون در دانشگاه های کشور انجام نشده است، گفت: این کار از اول مهرماه در واحد علوم و تحقیقات، عملی و اجرایی خواهد شد و در صورت رضایت بخش بودن نتیجه آن، به دیگر واحدهای دانشگاه آزاد نیز تسری خواهد یافت.
عباسپور خاطرنشان کرد: به عنوان مثال و در گام نخست با یکی از استادان دانشگاه فولرتون صحبت کردیم که امسال، درس 'اقتصاد سبز' Green Economy را به صورت آنلاین برای دانشجویان علوم و تحقیقات ارائه دهد.
وبینار (Webinar) از ترکیب دو واژه وب و سمینار تشکیل شده است (Web Based Seminar) و بستری مجازی است که افراد یا موسسات می توانند آموزش های خود را مبتنی بر اینترنت ارائه کنند.
مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، گسترش همکاری با دانشگاه های معتبر دنیا را از جمله سیاست های این دانشگاه و واحد علوم و تحقیقات برشمرد و گفت: در همین راستا در واحد علوم و تحقیقات با چندین دانشگاه خارجی از جمله 'وست میشیگان' تبادل توافق نامه داشتیم و با دانشگاه 'سوربن' فرانسه نیز در زمینه حقوق، یک تفاهم نامه همکاری امضا کردیم.
وی همچنین به امضای تفاهم نامه میان واحد و تحقیقات و دانشگاه 'گدانس' لهستان اشاره کرد و گفت: افزون بر این، با 
دانشگاه فولرتون در کالیفرنیا در زمینه اقتصاد، مدیریت، 'ام بی ای' و اقتصاد محیط زیست که جزو دانشگاه های پیشگام دنیا به شمار می آید، تفاهم نامه داریم.
عباسپور، تبادل استاد را یکی از اهداف گسترش همکاری های علمی بین المللی واحد علوم و تحقیقات ذکر کرد و بیان داشت: درصدد هستیم علاوه بر امضای تفاهم نامه با دانشگاه های مختلف، با ایرانیانی که در دانشگاه های خارجی مشغول فعالیت های آموزشی و پژوهشی هستند، همکاری بیشتری داشته باشیم که خوشبختانه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم نامه هایی اجرایی شده و اعتباراتی به همین منظور، پیش بینی شده و در اختیار واحد علوم و تحقیقات قرار گرفته است تا از استادان ایرانی ساکن خارج برای تدریس در اینجا طی یک دوره مشخص دعوت کنیم.
واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با بیش از 32 سال سابقه فعالیت، درحال حاضر دارای ۱9 دانشکده و ۴ مرکز تحقیقاتی-آزمایشگاهی با بیش از ۳۴۴ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است و تاکنون بیش از 15 هزار و 500 نفر از این واحد، دانش آموخته شده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا