کاهش مشارکت روسیه در ایستگاه بین المللی فضائی

آژانس فضائی روسیه یا Roscosmos قصد دارد تعداد فضانوردان این کشور در ایستگاه بین المللی فضائی را از سه نفر به دو نفر کاهش دهد. این خبر که روز گذشته در روزنامه های مختلف روسیه از جمله روزنامه ایزوستیا و خبر گزاری رسمی دولت روسیه منتشر شده است ، به نقل از سرگئی کریکالف مدیر ارشد آژانس فضائی روسیه عنوان شده است.

برنامه کاهش تعداد فضانوردان به این دلیل انجام می شود که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در این رابطه، قرار است فضاپیماهای ترابری کمتری به ایستگاه بین المللی فضائی منتقل شوند و به همین دلیل میزان تجهیزات و مواد مورد نیاز ارسالی به این ایستگاه کاهش پیدا می کند. به همین دلیل و با هدف افزایش عملکرد فضانوردان و کیفیت ماموریت های پیش بینی شده، باید از تعداد فضانوردان در این ایستگاه کاسته شود.

این مقام ارشد فضائی روسیه  در رابطه با موضوع فوق اعلام کرد: برنامه کاهش تعداد فضانوردان به این دلیل انجام می شود که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در این رابطه، قرار است فضاپیماهای ترابری کمتری به ایستگاه بین المللی فضائی منتقل شوند و به همین دلیل میزان تجهیزات و مواد مورد نیاز ارسالی به این ایستگاه کاهش پیدا می کند. به همین دلیل و با هدف افزایش عملکرد فضانوردان و کیفیت ماموریت های پیش بینی شده، باید از تعداد فضانوردان در این ایستگاه کاسته شود.

کارشناسان در این زمینه اعتقاد دارند که یکی از مهمترین اهداف برنامه کاهش تعداد فضانوردان روسیه در ایستگاه بین المللی فضائی، کم کردن از هزینه های تعمیر و نگهداری این مرکز است. البته پیش از این و در برنامه اعلام شده و مدون بودجه متعلق به ایستگاه بین المللی فضائی تصویب شده بود که در سال های 2016 تا 2025 مبلغ 252 میلیارد و یک صد میلیون روبل (برابر با 3 میلیارد و 880 میلیون دلار) برای پژوهش های فضائی ایستگاه بین المللی و اعزام فضانورد و تجهیزات به این مرکز اختصاص داده شود.

البته این تصمیم هنوز قطعی نبوده و سرگئی کریکالف در این رابطه اعلام کرد: موضوع فوق به اطلاع مراکز مختلفی رسیده و باید نظر کارشناسان مراکز فوق نیز در این رابطه اعلام شود. مهمترین مراکزی که در رابطه با تصمیم فوق الذکر با آن ها مکاتبه شده است عبارتند از: مرکز کنترل ماموریت های فضائی روسیه، موسسه مشکلات پزشکی و زیستی و کشورهای همکار در پروژه ایستگاه بین المللی فضائی.

سازمان فضائی روسیه در رابطه با تصمیم خود مبنی بر کاهش تعداد فضانوردان خود در ایستگاه بین المللی فضائی با این مراکز مکاتبه کرده و منتظر اعلام نظر ان ها است.

منبع: tass

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا