شناسائی الگوریتم رشد سلول های سرطانی

یکی از مهمترین موارد در مطالعه و تحقیق درباره سرطان ، شناسائی روند و الگوی رشد سلول های سرطانی است. به همین دلیل تیمی از پژوهشگران دانشگاه هوائی با بررسی نمونه های مختلف سلول های سرطانی موفق به شناسائی الگوریتم رشد این سلول ها شده اند.

این الگوریتم جدید می تواند سبب تسریع در شناسائی روش های درمان موثری بر علیه سرطان شده و نتایج ناشی از مطالعات بالینی را افزایش دهد.

در همین رابطه گوردون اوکیموتو از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی اعلام کرد: یکی از مشکلات فزاینده در پژوهش های مرتبط با سرطان، ترسیم راهکاری واحد برای آنالیز و تجزیه و تحلیل ژنوم های مختلف و بسیار متنوع موجود در سلول های سرطانی است. پیچیدگی زیاد ساختار این سلول ها و تنوع بیش از حد آن ها ، مطالعات این حوزه را با مشکلات زیادی رو به رو می کند. این مسائل سبب شده است تا تحقیقات مربوط به درمان و شناسائی سرطان و مطالعات بالینی مرتبط با این بیماری با کندی بسیار زیادی پیش رود. ما در این روش جدید موفق به یافتن روشی جدید برای استخراج اطلاعات از سلول های سرطانی شده ایم.

پژوهشگران این تیم تحقیقاتی موفق به طراحی الگوریتم محاسباتی ویژه ای شده اند که تجزیه و تحلیل مشترک  تکرار ماتریس های متعدد Joint Analysis of Many Matrices by Iteration یا JAMMIT نام دارد. در این روش از متدهای پیشرفته ریاضی برای شناسائی الگوهای مختلف موجود در اطلاعات اخذ شده از نمونه های مولکولی چندگانه مانند سیمای ژنتیکی و جهش های ژنتیکی رخ داده در سلول های سرطانی استفاده شده و با در کنار هم قرار دادن آن ها ، دیدگاهی کلی درباره رشد سلول های سرطانی به پژوهشگران ارائه می شود.

در همین رابطه راندال هولکومپ از دیگر اعضای این تیم تحقیقاتی اعلام کرد: این الگوریتم جدید می تواند سبب تسریع در شناسائی روش های درمان موثری بر علیه سرطان شده و نتایج ناشی از مطالعات بالینی را افزایش دهد. من اعتقاد دارم با کمک این کشف جدید، مسیری تازه در راه درمان انواع سرطان گشوده شده است.

شرح کامل این مطالعات و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی – پزشکی Biodata Mining منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا