از سال آینده خودروها به شارژ بی سیم مجهز می شوند

تولیدکنندگان خودرو هر روزه بیشتر و بیشتر برای حل مسأله بغرنج شارژ خودروهای برقی و هیبریدی تلاش می‌کنند. به منظور توسعه یک مفهوم جدید، مرسدس ایده شارژ بی سیم را ارائه کرده که در سال آینده در مرسدس جدید اس‌۵۰۰ هیبریدی معرفی خواهد شد. اگرچه این ایده کاملاً جدید و بدیع نیست و بسیاری از شرکت‌ها تا کنون چنین ایده‌ای را ارائه کرده‌اند اما این اولین بار است که چنین ایده‌ای در تولید خودرهای جدید مورد استفاده می‌گردد.

از سال آینده خودروها به شارژ بی سیم مجهز می شوند - فردانما - آینده صنعت حمل و نقل (۲)

این خودروی جدید یک کویل انتقال بی‌سیم خواهد داشت که در قسمت جلوی کف ماشین نصب خواهد شد. راننده می‌بایست خودرو را دقیقاً بالای صفحه شارژ در مرکز سوخت‌گیری پارک نماید. طبق اعلام مرسدس بنز، افراد می‌توانند این کویل را در قسمت جلوی خودرو نصب نموده و از آن استفاده نمایند.

TecDay Road to the Future – Drive Train

۹۰ درصد کارایی در شارژ بی سیم

همچنین شرکت ادعا می‌کند که این روش شارژ جدید ۹۰ درصد کارایی دارد و از لحاظ زمان شارژ، همانند شارژ از طریق سیم است. این فناوری می‌تواند تغییردهنده بازی در صنعت خودروهای برقی باشد به گونه‌ای که کل صنعت به جای استفاده از روش معمول شارژ از طریق سیم- که برای شارژ خودرو مستلزم انجام کار یدی توسط فرد راننده است- به سمت شارژ بی‌سیم حرکت نماید.

از سال آینده خودروها به شارژ بی سیم مجهز می شوند - فردانما - آینده صنعت حمل و نقل (۱)

به گزارش فردانما،هرچند خودرو باید دقیقاً بالای پلتفرم شارژ پارک شده باشد، در غیر این صورت راننده باید چند بار با خودرو عقب و جلو رود تا در مکان مناسب قرار گیرد. اینجاست که سیستم‌های پارک خودکار به کمک می‌آیند (و مرسدس‌های کلاس اس مجهز به این سیستم هستند). بنابراین همه چیز برای برتری مرسدس در ایده شارژ بی‌سیم فراهم است. آیا شرکتی می‌تواند یک سیستم جدید عرضه نماید؟ شرکت تسلا قدرتمندترین شرکت در این حوزه است و بعد از خبر خرید سولارسیتی قطعا تسلا بی رقیب خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا