شروع کار ربات های غذا رسان در لندن

روبات ها به کمک فناوری های ویژه شرکت استارشیپ تکنولوژی غذا را در مقاصد تعیین شده تحویل می دهند.

الن مارتینسون، مدیر عملیاتی «استارشیپ تکنولوژی» در این باره گفت: «تاکنون نزدیک به هفت هزار کیلومتر در پیاده روها پیموده ایم و نزدیک به نیم میلیون نفر را بررسی کرده ایم تا در زمینه چگونگی دریافت و پذیرش کالاهای ارسالی چیزهای جدیدی فرا بگیریم. همه این موارد مفید بوده و در حال حاضر در حال یادگیری در زمینه تحویل واقعی کالا هستیم.»

ربات های غذارسان در لندن کار خود را شروع کردند - فردانما - آینده کسب و کار ها ۴

ربات های غذا رسان چطور کار می کند

این خودروی کوچک شش چرخ از پیاده رو همچون عابر پیاده استفاده می کند و با سرعت کمی (حدود سه کیلومتر در ساعت) مسیر خود را می پیماید. به کمک سامانه جهت یاب و نرم افزاری ویژه قادر به تشخیص موانع و جلوگیری از برخورد با آنهاست. مشتریان هم با استفاده از اپلیکیشنی قادرند موقعیت روبات ها را شناسایی کنند و از رسیدن آنها به مقصد مطلع شوند. میکروفون و بلندگویی هم برای ارتباط دوطرفه تعبیه شده است.

ربات های غذارسان در لندن کار خود را شروع کردند - فردانما - آینده کسب و کار ها ۳

الن مارتینسون در این باره افزود: «راننده و موتورسواری در کار نیست. تنها یک روبات تا در خانه یا محل کارتان می آید و به شما خبر می دهد که پیتزا یا غذای دیگری که سفارش داده اید آماده تحویل است، تجربه ای کاملا متفاوت برای هر آنکه منتظر تحویل غذاست.»

این روبات ها برای تحویل غذا، خواربار و بسته های کوچک در محدوده محلی طراحی شده اند.

دیوید باترس،مدیر عامل شرکت جاست ایست، شرکت سفارش کالا می گوید: «دیدن پیشرفت فناوری ها در دنیای روبات ها بویژه طی سه چهار سال گذشته واقعا هیجان انگیز است و همینطور آنچه طی سال های پیش رو و نه ده سال آینده قابل تحقق است.»

به گزارش فردانما،این حاملان تازه بسته های سفارشی به کمک باطری و برای جهت یابی خودکار از ۹ دوربین و حسگر متفاوت استفاده می کنند. با اینحال کنترل بر آنها توسط عامل انسانی صورت می گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا