ماهواره تصویر برداری مدرن چین به مدار زمین پرتاب شد

یک راکت ماهواره بر لانگ مارچ از نوع 4C در عملیاتی موفقیت آمیز، ماهواره تصویربرداری ویژه چین را که از نوع Synthetic Aperture Radar (SAR) بوده و قابلیت تصویر برداری با دقت و وضوح بسیار زیادی را دارد، به مدار زمین منتقل کرد.

ماهواره فوق الذکر می تواند به طور بیست و چهار ساعته از کره زمین تصویربرداری کرده و اطلاعات به دست آمده از این ماهواره در حوزه های مختلفی مانند بررسی سطح زمین، اکتشاف منابع ، پیش بینی شرایط آب و هوا مطالعه منابع آب و پیش بینی بلایای طبیعی قابل استفاده است.

 این عملیات از مرکز فضائی تای یوان واقع در استان شانژی در شمال چین انجام شد. بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه، ماهواره فوق الذکر می تواند به طور بیست و چهار ساعته از کره زمین تصویربرداری کرده و اطلاعات به دست آمده از این ماهواره در حوزه های مختلفی مانند بررسی سطح زمین، اکتشاف منابع ، پیش بینی شرایط آب و هوا مطالعه منابع آب و پیش بینی بلایای طبیعی قابل استفاده است.

این ماهواره می تواند تصاویری با دقت و وضوح یک متر از بخش های مختلف زمین دریافت کرده و این تصاویر در دوازه سبک و گونه مختلف در اختیار پژوهشگران قرار داده می شود. از مهمترین ویژگی های این ماهواره می توان به امکان تصویر برداری با دقت و وضوح بسیار زیاد از مناطق وسیعی از کره زمین اشاره کرد. این ماهواره تصویر برداری Gaofen-3 نام داشته و پیش بینی می شود برای مدت زمان هشت سال مورد استفاده قرار گیرد.

پرژه طراحی ، ساخت و استفاده از ماهواره های تصویر برداری با عنوان Gaofen از سال 2013 آغاز شده و این عملیات، سومین مرحله از پروژه فوق محسوب می شود. در این گزارش تصویری شاهد عملیات پرتاب این ماهواره به مدار زمین هستید.

منبع: xinhua

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا