هنرنمایی محقق ایرانی در عرصه جهانی روباتیک

اگر مهندسی هستید که نمی توانید بین سخت افزار و نرم افزار انتخاب مشخصی داشته باشید شاید بهتر باشد به سراغ روباتیک بروید. دکتر نوید آقاصادقی به عنوان محقق عرصه نرم افزار روباتیکی در بوستون آمریکا فعالیت دارد. او می گوید که از ترکیبی از مهارتهای مهندسی بهره گرفته تا کار بر روی روباتها را با کیفیت بالایی دنبال کند. این همان کاری است که او در شرکت Rethink Robotics در حال انجام آن است.

دکتر آقاصادقی می گوید: علاقه خاصی به طراحی و ساخت روباتی دارم که مجموعه ای مهارتها را در خود داشته باشد. به همین دلیل باید دامنه اطلاعات وسیعتری داشته باشید.

شرکت Rethink Robotics از جمله شرکتهای پیشگام در عرصه روباتیک جهان است. محققان این شرکت از جمله دکتر آقاصادقی بر روی نسل بعدی روباتهای صنعتی کار می کنند. این روباتها را می توان با اطمینان خاطر بیشتری از حیث ایمنی در کارخانجات و خط تولید محصولات مختلف به کار گرفت. اما هدف مهمتر این است که بتوان از این روباتها با خیالی راحت در کنار انسانها استفاده کرد.

شرکت Rethink Robotics از جمله شرکتهای پیشگام در عرصه روباتیک جهان است که دکتر آقاصادقی در آن بر روی نسل بعدی روباتهای صنعتی کار می کند.

یکی از معروفترین روباتهای حال حاضر در دنیا که نتیجه چنین نگرشی بوده Baxter نام دارد. این روبات که دارای دو ویژگی مهم «ایمنی» و «انعطاف پذیری» است در قامت روبات قرمز رنگی معروف شده که حدود 180 سانتیمتر قد داشته و در بسیاری از کارخانجات به عنوان نیروی کار مطمئن در بخشهای مختلف خط تولید نظیر بسته بندی و حمل و نقل به کار گرفته می شود. این روبات نخستین بار در سال 2012 به دنیا معرفی شد و از آن زمان تاکنون در گوشه و کنار دنیا به کار گرفته شده است که از آن جمله می توان به Vanguard Plastics آمریکا تا Shanghai Electric چین اشاره کرد.

محقق ایرانی Rethink Robotics وظیفه مهمی در این شرکت بر عهده دارد. او باید مطمئن شود که حرکات روباتهای طراحی شده در این شرکت روان و هدفمند هستند.

درحالی که به نظر می رسد دکتر آقاصادقی وظیفه ساده ای در این شرکت بر عهده داشته باشد اما او می گوید که باید روباتها را از این حیث مورد بررسی قرار دهد که درک روشنی از محیط اطراف و وظیفه ای که آن را انجام می دهند داشته باشند.

مترجم: مهدی پیرگزی

منبع: boston

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا