جایزه فناوری اطلاعات برتر اعطا می‌شود

سیروس علیدوستی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، جایزه ملی «فاب» را زمینه‌ساز تحقق هدف‌های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت:  این جایزه ملی از خردادماه سال گذشته در چارچوب همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات به محصولات فناورانه اعطا می‌شود.

وی افزود: سال گذشته دبیرخانه سومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات ۱۳۸ محصول دریافت کرد که از میان آنها فاب طلایی به «سامانه همانندجو از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران»، فاب نقره‌ای به «پایگاه اشتراک دانش از دانشگاه فردوسی مشهد» و فاب برنزی به «سامانه خدمات دانشگاهی همراه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد» داده شد.

علیدوستی افزود: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با ارائه این جایزه به دنبال آن است تا محصولات فناورانه تولید شده را معرفی و به گسترش بازار برای این محصولات کمک کند و همچنین پیشرانی برای توسعه محصولات فناورانه و تولید و صادارات آنها باشد.

رئیس ایرانداک خاطرنشان کرد: همیاری و همکاری گروهی و توجه به جنبه‌های فرایندی، مالی و بازار، نوآوری و فناوری و نیز فرهنگی و اجتماعی در تولید محصولات فناورانه در حوزه فناروی اطلاعات از نکات مهم در جایزه فاب است.

وی ادامه داد: توجه به چنین جنبه‌هایی از محصولات فناورانه، از یک سو می‌تواند ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دستاوردهای فناوری اطلاعات را نزد سیاست‌گذاران کشور برای دست‌یابی به چشم‌انداز و هدف‌های اقتصادی مقاومتی آشکار کند و از سویی دیگر می‌تواند با توجه به این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها نگاه واقع‌بینانه‌تری را نزد مدیران فناوری اطلاعات کشور برای پیشبرد هدف‌های اقتصاد دانش‌بنیان فراهم سازد.  

علیدوستی با بیان ویژگی‌های محصولات فناورانه گفت: محصولات فناورانه هرگونه نوآوری و ابتکار در حوزه کاربرد فناوری اطلاعات را در بردارند و می‌توانند در قالب محصولات و خدمات نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و ارتباطی (شبکه‌ای)، استانداردها، معماری‌ها و روش‌شناسی‌های طراحی و توسعه سامانه‌های کاربردی، و روش‌ها و استانداردهای آسان‌سازی کاربست فناوری اطلاعات و اشاعه آنها در بستری فرهنگی اجتماعی ارائه شوند.

وی یادآور شد:‌ سازمان ها و شرکت‌های فعال در زمینه فناوری اطلاعات می‌توانند مستندات محصولات فناورانه خود را تا ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ از وبگاه همایش به نشانی itmanc.irandoc.ac.ir برای بررسی ارائه کنند.

به گزارش مهر، چهارمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات ۷ مهر ۱۳۹۵ برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا