استانداردسازی، قدرت رقابت شرکت‌های دانش‌بنیان را بالا می‌برد

دکتر کامران طاهرپور رییس پارک علم و فناوری استان ایلام در این کارگاه اظهار کرد: ایجاد بستر مناسب برای پیشرفت کشور و حفظ منابع و احترام به محیط‌زیست جز با اخذ استانداردهای فعالیت‌های دانش بنیان امکان‌پذیر نخواهد بود و هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی باید وظیفه خود را در این راستا به بهترین شکل انجام دهند.

وی با بیان اینکه استاندارد یکی از اساسی‌ترین پایه‌های علم و فناوری و از مهم‌ترین مؤلفه‌های تجاری‌سازی محصولات است که در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقشی ویژه دارد و باید در جهت افزایش سطح کیفیت‌ها تلاش کرد تا با فناوری پیشرفته تولید هر محصول نائل آمد، ادامه داد: اخذ استاندارد علاوه بر حفظ منافع مصرف‌کنندگان، موجب استحکام فناوری و صنعت خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری استان ایلام ادامه داد: سود حاصل از رعایت استاندارد برای تولیدکنندگان بیش از مصرف‌کنندگان است زیرا صرفه‌جویی‌های حاصله از کاهش انواع قطعات و مواد اولیه غیرضروری و ضایعات، به قدر چشمگیری هرگونه سرمایه‌گذاری در زمینه استانداردسازی فرآورده‌ها و خدمات را برای صاحبان صنایع موجه می‌سازد، به طوری که آن‌ها در یک دوره زمانی معقول می‌توانند نتایج استانداردسازی را در ذخیره منابع مالی مشاهده کنند چون استفاده از کالاهای بی‌کیفیت غیراستاندارد همه‌ساله تلفات جانی و خسارت‌های مالی فراوانی را متوجه جامعه می‌سازد.

طاهرپور تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی شرکت‌های زیرمجموعه پارک‌های علم و فناوری استانداردسازی محصولات فناورانه و دانش بنیان است، اگر این شرکت‌ها بتوانند با مشاوره و راهنمایی دفتر استانداردسازی و با همکاری اداره کل استاندارد برای محصولات تولیدی جدید خود استانداردهای جدیدی تدوین کنند، به راحتی می‌توانند با قدرت بیشتر در بازار ملی و بین‌المللی حاضر شوند.

وی تأکید کرد: استانداردسازی محصولات از همان ابتدای طراحی، تولید و ورود به بازار مصرف هم به صورت مشاوره و هم در قالب کمک به تدوین استاندارد برای شرکت‌های فناوری و دانش بنیان انجام می‌شود تا این شرکت‌ها بتوانند در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی محصولات مورد تأیید استاندارد را ارائه دهند.

سرپرست پارک علم و فناوری استان ایلام ضمن قدردانی از مجموعه اداره استاندارد استان ایلام و مدیران این دستگاه از روند همکاری به وجود آمده برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری ابراز خرسندی کردند.

به گزارش ایسنا، طاهرپور از واحدهای فناور خواست که برای دریافت مشاوره‌های لازم جهت استانداردسازی محصولات خود در زمان تعیین‌ شده به دفتر استانداردسازی پارک مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا