رابطه خوب آموزگار و دانش آموز موجب حسن رفتار نوجوان می شود

این تحقیق نشان داد که رابطه مثبت نوجوانان حدود 10 – 11 ساله با آموزگاران تاثیر چشمگیری بر ایجاد و گسترش رفتارهایی همچون همکاری و نوع دوستی دارد و سرکشی و پرخاشگری آنها را به اندازه قابل توجهی کاهش می دهد.
براساس بررسی محققان، دانش آموزانی که رفتار مثبت تری با آموزگاران خود دارند، 18 درصد رفتار اجتماعی تر و جامعه پسندتری در قیاس با هم کلاسی های خود نشان می دهند و رفتار پرخاشگرانه آنها در مقایسه با دانش آموزانی که احساس دوگانه و یا منفی نسبت به آموزگار خود دارند، 38 درصد کمتر است. 
داشتن احساس مثبت نسبت به آموزگار همچنین باعث می شود که رفتار چالشی و مخالفت گرایانه دانش آموزان در قبال مسوولان به طور متوسط 56 درصد کاهش یابد. 
به گفته دکتر اینگرید اوبسوث از کمبریج، آموزگاران نقش مهمی در تکامل کودکان و نوجوانان دارند. دانش آموزانی که احساس می کنند مورد حمایت قرار دارند، کمتر تهاجمی و بیشتر اجتماعی هستند. 
مطالعه جدید که با همکاری دانشگاه زوریخ و تورنتو صورت گرفت، به طور تصادفی روی هزار و 67 دانش آموز در 56 مدرسه در زوریخ انجام شد.
پروفسور مانوئل آیزنر محقق دانشگاه کمبریج و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: بیشتر بزرگسالان، آموزگارانی را که در دوران تحصیل تحسین می کردند و یا رفتار سختگیرانه ای با آنها داشتند، بیاد می آورند.
وی ادامه داد: این مطالعه نشان می دهد، زمانی که نوجوان از یک آموزگار تاثیر می گیرد، این تاثیر می تواند پیامدهای قابل توجه طولانی مدتی بر رفتار وی داشته باشد. 
به گزارش ایرنا از تلگراف، این تحقیق در مجله Youth and Adolescence منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا