مخترع مازندرانی، ماشین چندمنظوره "چاله کودکن" ساخت

هادی یوسف‌زاده که کاردان مکانیک ماشین‌های کشاورزی است با بیان اینکه در شمال کشور درختان مرکبات فراوانی کاشته می‌شود، گفت: به همین دلیل کاشت سیاه ریشه و بخشی از قسمت‌های کشاورزی به صورت سنتی صورت می‌گیرد.وی درباره دلیل ساخت دستگاه "ماشین مرکب چندمنظوره"، افزود: نبود ماشین آلات مناسب برای کود دادن پای درخت و چال کردن کود که به طور معمول در یک بازه زمانی یک ماهه صورت می گیرد از دلایل اصلی ساخت این دستگاه بوده است.

وی با بیان اینکه "دستگاه ماشین چند منظوره"  کاربردهای متفاوتی دارد، خاطرنشان کرد: کود دادن پای درخت، چال کود کندن و استفاده به عنوان تراکتور دو چرخ، وصل کردن به بارکش و نصب سمپاش برروی آن و ایجاد جوی و پشته برای سبزیجات و غیره از کاربردهای آن است.

این مخترع در تشریح نحوه کود دادن به وسیله این دستگاه، گفت: با این ماشین می‌توان در عمق مورد نظری که کارشناسان مشخص کرده‌اند به طور یکنواخت کود را زیر خاک قرار داد.

وی در ادامه افزود: در ابتدا قسمتی که جلوی دستگاه تعبیه شده کود را به مقدار کافی روی سطح زمین می‌ریزد و هم زمان توسط تیغه‌های پشتی کود ریخته شده با خاک مخلوط می شود و عملیات کوددهی سطحی انجام می‌گیرد.

یوسف زاده اظهار کرد: هدف از طرح ساخت دستگاه ماشین چندمنظوره ماشینی کردن قسمتی از عملیات کشاورزی و دارا شدن از استانداردهایی که باید در بخش تغذیه درختان به وسیله کودهای شیمیایی صورت گیرد.

این مخترع با اشاره به اینکه درحال حاضر دستگاه چینی ماشین چندمنظوره در بازار وجود دارد، گفت: دستگاه چند منظوره‌ای که طراحی کردم قابلیت بیشتری از نوع چینی دارد.

وی با بیان اینکه شغل پدرم کشاورزی است و همین عامل سبب علاقه‌مندی و موفقیت من در این حرفه شد، افزود:همواره در طول زندگی سعی کردم با اعتقاد به خداوند متعال، تلاش و پشتکار نتیجه خوبی در کارم به دست آورم.یوسف زاده خطاب به جوانان، گفت: جوانان در هر رشته و شغلی که هستند، با توکل برخدا و تلاش اشتغالزایی کنند.

به گزارش ایسنا، این جوان مبتکر با تشکر از حمایت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران در ساخت طرح ماشین چندمنظوره، افزود: با توجه به اینکه دوران خدمت سربازی را می‌گذرانم، از مسئولان می‌خواهم تا فرصت تکمیل و آزمایش طرح را به من بدهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا