جایزه ملی «فاب» زمینه‌ساز‌ تحقق هدف‌های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان

دکتر علیدوستی رئیس ایرانداک با اشاره به تاریخچه جایزة ملی فناوری اطلاعات برتر (فاب) افزود: از خرداد ماه سال گذشته این جایزة سالانه در چارچوب همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات به محصولات فناورانه داده می­شود.

وی افزود: سال گذشته دبیرخانه سومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات 138 محصول دریافت کرد که از میان آنها فاب طلایی به سامانه همانندجو از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، فاب نقره‌ای به پایگاه اشتراک دانش از دانشگاه فردوسی مشهد، و فاب برنزی به سامانة خدمات دانشگاهی همراه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد داده شد.

عضو کمیته سیاست‌گذاری همایش افزود: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با ارائة این جایزه به دنبال آن است تا محصولات فناورانه تولید شده را معرفی و به گسترش بازار برای این محصولات کمک کند و همچنین پیشرانی برای توسعه محصولات فناورانه و تولید و صادارات آنها باشد.

رئیس ایرانداک خاطرنشان کرد: همیاری و همکاری گروهی و توجه به جنبه­های فرایندی، مالی و بازار، نوآوری و فناوری، و نیز فرهنگی و اجتماعی در تولید محصولات فناورانه در حوزة فناروی اطلاعات از نکات مهم در جایزة فاب است. توجه به چنین جنبه‌هایی از محصولات فناورانه، از یک سو می‌تواند ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دستاوردهای فناوری اطلاعات را نزد سیاست‌گذاران کشور برای دست‌یابی به چشم‌انداز و هدف‌های اقتصادی مقاومتی آشکار نماید و از سویی دیگر می‌تواند با توجه به این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها نگاه واقع‌بینانه‌تری را نزد مدیران فناوری اطلاعات کشور برای پیش‌برد هدف‌های اقتصاد دانش‌بنیان فراهم سازد.   

علیدوستی با بیان ویژگی‌های محصولات فناورانه گفت: محصولات فناورانه هرگونه نوآوری و ابتکار در حوزة کاربرد فناوری اطلاعات را در بر دارند و می­توانند در قالب محصولات و خدمات نرم­افزاری، سخت‌افزاری و ارتباطی (شبکه­ای)، استانداردها، معماری­ها و روش‌شناسی­های طراحی و توسعه سامانه­های کاربردی، و روش­ها و استانداردهای آسان‌سازی کاربست فناوری اطلاعات و اشاعه آنها در بستری فرهنگی ـ‌ اجتماعی ارائه شوند.

وی یادآور شد:‌ سازمان ها و شرکت‌های فعال در زمینة فناوری اطلاعات می‌توانند مستندات محصولات فناورانة خود را تا 31 مرداد 1395 از وبگاه همایش به نشانی itmanc.irandoc.ac.ir برای بررسی ارائه کنند.

گفتنی است، چهارمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات در تاریخ 7 مهر 1395 برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا