امروز آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون دکتری داروسازی وزارت بهداشت

مهلت ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی رشته‌ داروسازی که از روز یکشنبه ۱۴ اسفند آغاز شده، فردا یکشنبه ۲۱ اسفند به پایان می‌رسد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی رشته‌های داروسازی، روز پنج‌شنبه ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. براساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، این آزمون نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی داشته و درس «استعداد تحصیلی» از مواد امتحانی آزمون حذف شده است. این آزمون ۳۰ سوال به زبان انگلیسی خواهد بود که شامل پرسش‌های تخصصی و عمومی می‌شود. 

فرایند ثبت‌نام آزمون‌ دکتری سایر رشته‌ها نیز، نیمه دوم  اردیبهشت ماه سال آینده انجام می‌شود.

آزمون رشته‌های علوم پایه، بهداشت و تخصصی و دندان‌پزشکی ۴ آبان ماه سال ۱۴۰۲ در یک نوبت برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان این آزمون، ورودی بهمن‌ماه سال آتی می‌شوند. 

پذریرفته‌شدگان آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سال ۱۴۰۱و همچنین دانشجویان روزانه و غیر روزانه در حال تحصیل مقطع دکتری سال‌های قبل، می‌توانند در آزمون سال ۱۴۰۲شرکت‌کنند.

افرادی که در حال تحصیل هستند، در صورت قبولی باید انصراف قطعی خود را از رشته قبلی اعلام کنند. 

بر اساس آیین‌نامه جدید تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت، درمان و آموزش، واجدین شرایط، در هر نوبت مشروط بر اینکه ۲ سال از زمان فارغ‌‍التحصیلی آنها نگذشته باشد، مجاز به استفاده از این امتیاز هستند. شرکت در آزمون در صورت قبولی یا مردودی به معنای استفاده از این امتیاز تلقی می‌شود. 

جدول آزمون‌های دکتری وزارت بهداشت به این شرح است:

آزمون‌های دکتری وزارت بهداشت
آزمون رشته‌هازمان ثبت‌نامزمان برگزاری
رشته‌های داروسازی۱۴ تا ۲۱ اسفند۲۹ تیر ۱۴۰۲
رشته‌های علوم‌پایه، بهداشت، تخصصی و دندان‌پزشکینیمه اردیبهشت ۱۴۰۲۴ آبان ۱۴۰۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا