گزارش تصویری از بزرگترین نقاشی زیستی جهان

یک نقاش فرانسوی با نام سای په به تازگی اقدام به ترسیم نقش بزرگی بر دامنه یک کوه کرده است که از آن به عنوان بزرگترین نقاشی زیستی جهان که قابلیت تجزیه دارد یاد می شود. این نقاشی که تصویر یک فرد چوپان را نمایش می دهد در دامنه کوهستان Chaux-de-Mont در نزدیکی لزین در کشور سوئیس قرار دارد.

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این زمینه؛ این نقاشی حدود 100 متر طول و 100 متر عرض داشته و در ترسیم آن از مواد طبیعی مانند آرد، آب، روغن تخم کتان و رنگدانه های طبیعی استفاده شده است. کارشناسان پیش بینی می کنند این نقاشی تنها برای مدت سه هفته در طبیعت دوام اورده و پس از آن به وسیله عوامل طبیعی مانند حشرات، رطوبت ، باد و فعالیت عوامل تجزیه کننده متلاشی شود.

نقاش فرانسوی خالق این تصویر، برای کشیدن نقش فوق زمانی در حدود یک هفته را صرف کرده و هدف اصلی وی از این عمل، احترام به فرهنگ شبانی و روستائی در کوه های آلپ عنوان شده است. در این گزارش به مشاهده تصاویری که روز گذشته از این نقاشی گرفته شده است، می پردازیم.

منبع: xinhua