افزایش 50 درصدی مقالات پژوهشی در دانشگاه محقق اردبیلی

 گودرز صادقی در نشست خبری خود با خبرنگاران به  افزایش 50 درصدی مقالات علمی پژوهشی در دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و گفت: این روند نتیجه خوبی داشته است به طوری که که تعداد مقاله‌های منتشر شده این دانشگاه در مجله‌های علمی پژوهشی معتبر 9 برابر شده است.وی تصریح کرد:  طرح جذب سالانه 20 نفر با مدرک تحصیلی دکتری در شورای دانشگاه تصویب شده و پس از طرح و تایید در هیات امنای دانشگاه از سال تحصیلی جدید به عنوان دوره پسادکتری یا فوق دکتری با نصف حقوق اعضای هیات علمی اجرا خواهد شد.

صادقی هدف از اجرای این طرح را مشارکت فارغ التحصیلان دکتری با استادان دانشگاه در تدریس ، تولید علم به صورت مقاله و فراهم کردن فرصت شغلی برای تعدادی از فارغ التحصیلان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در این دانشگاه به دانشجویان مقطع دکتری اجازه داده می شود به جای شرکت در آزمون جامع برای ورود به مرحله پایان نامه، دو مقاله علمی پژوهشی منتشر کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی‌ در ادامه از عدم استقبال خیرین در ساخت خوابگاههای دانشجویی خبر داد و گفت: دانشگاه در نظر دارد برای ایجاد خوابگاه با قرارداد 30 ساله زمینی را در اختیار سرمایه گذار قرار دهد بطوریکه ما از همه اقشار و موسسات و بانک در این مورد در خواست کردیم ولی تاکنون از سوی هیچ فرد یا افرادی اعلام آمادگی نشده است.

وی یادآور شد: دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی برای دوره های کارشناسی برای دختران به مدت دو سال، پسران به مدت یک سال و دانشجویان مقطع ارشد و دکترا نیز در طول تحصیل خود می‌توانند از خدمات خوابگاهی بهره مند شوند. در حالی که بیشترین متقاضیان خوابگاه‌های دانشجویی دختران هستند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فعالیتهای ورزشی این دانشگاه نیز گفت: المپیاد ورزشی دانشجویان کشور در مشهد در حال برگزاری است و دانشگاه ما توانسته در بین  120 دانشگاه راه یافته به این مسابقات تا الان رتبه دهم را کسب کند و امیدوارم این رتبه را بتوانند تا آخر حفظ کنند. همچنین دانشجویان ورزشکار این دانشگاه در مسابقه‌های ورزشی دانشجویی ارومیه رتبه اول چهار رشته ورزشی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی همچنین نشست دانشگاه‌های حوزه قفقاز در دانشگاه محقق اردبیلی، اعزام تیم‌های ورزشی به ارزروم ترکیه و حضور ورزشکاران این شهر در اردبیل را یادآور شد.

صادقی گفت: تفاهم‌نامه‌هایی را با دانشگاه‌های مختلف ترکیه،‌ آذربایجان و … به امضا رساندیم و معتقدیم با این تعاملات سطح علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها توسعه یافته و زمینه بالندگی بیشتر فراهم آید.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به تعاملات علمی و ارتباطات بین‌المللی با دیگر کشورها نیز اشاره کرد وگفت: این ارتباطات همچون کارهای فرهنگی دیربازده هستند در خیلی از موارد مفاد تفاهم‌نامه‌ها اجرایی نمی‌شود اما ما به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه‌ها برخی از آنها را اجرایی کردیم که برگزاری سومین سمپوزیوم دانشجویان تحصیلات تکمیلی اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز در دانشگاه محقق اردبیلی، مشارکت در کنگره بین‎المللی عرفان از دیدگاه حافظ و یونس امره در مرکز همایش‌های دانشگاه خاور نزدیک جمهوری قبرس شمالی، حضور تیم‌های ورزشی دانشگاه در ترکیه و مواردی از این دست از جمله این فعالیت‌ها در حوزه بین المللی دانشگاه هست.

وی با اشاره به  خرید وفروش پایانه نامه‌ها از طریق دانشجویان نیز تصریح کرد: خرید و فروش پایان نامه در شان استاد و دانشجوی حقیقی نیست در این خصوص باید ابتدا به جای برخورد با دانشجو با استاد مربوطه برخورد شود.

وی اضافه کرد: در این مورد تاکنون پایان نامه یک دانشجو در این دانشگاه لغو شده چون صدور بدون توجیه مدرک تحصیلی کاری نادرست است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا