ارزان ترین خودروهای سال ۲۰۲۳ را بشناسید

خودرو یکی از کاربردی ترین وسایل مورد استفاده در دنیای امروز بوده و به همین دلیل بخش مهمی از سبد هزینه خانوارها را به خود اختصاص می دهد. در این گزارش به بررسی شش نمونه از ارزان ترین خودروهای سال ۲۰۲۳ در بازارهای اروپایی می پردازیم.

به گزارش سیناپرس، بررسی بازارهای جهانی و قیمت خودروهای روز جهان و مقایسه آن با قیمت و کیفیت خودروهای داخلی ایران نشان دهنده فاصله بسیار عجیب و غیر قابل توجیهی است. در شرایطی که قیمت تقریبی خودرویی مانند پژو پارس در ایران بین ۵۲۰ تا ۶۸۰ میلیون تومان یعنی حدود ۱۰ هزار ۵۰۰ تا ۱۳ هزار ۶۰۰ دلار بوده و خودروهای چینی نیز از یک نیم میلیارد تا ۳ و ۴ میلیارد تومان متغیر هستند. (۳۰ تا ۸۰ هزار دلار!) قیمت خودروهای روز دنیا در محدوده مشابه خودروهای ایرانی و بسیار پائین تر از خودروهای چینی بی کیفیت و غیر قابل مقایسه با آن ها هستند.

در ادامه به بررسی ارزان ترین خودروهای امسال در بازارهای اروپایی خواهیم پرداخت:

داچیا ساندرو

۱۵۳۸۴ دلار (۷۶۹ میلیون تومان)

در توصیف داچیا ساندرو گفته می شود این محصول نسبت به نسخه های قبلی بهبود قابل توجهی داشته و با صرف حدود ۱۲۰۰ دلار اضافه تر می توان نسخه Expression این خودرو را در اختیار داشت که سیستم اطلاعات سرگرمی ۸ اینچی، سنسورهای پارک عقب، سیستم ورود بدون کلید و چراغ ها و برف پاک کن های خودکار را به ترکیب اضافه می کند. ساندرو همچنان ارزان ‌ترین خودروی انگلستان است که امکاناتی به روز و مناسب را ارائه می کند.

کیا پیکانتو

۱۵۸۶۰دلار (۷۹۳ میلیون تومان)

کیا پیکانتو یک خودروی پنج در و دارای گارانتی هفت ساله است. تمامی نسخه های این محصول به جز GT-Line و GT-Line S با موتور بنزینی 1.0 لیتری DPi با قدرت ۶۶ اسب بخار عرضه می شوند. ویژگی های فوق، پیکانتو را به رقیبی برای فولکس واگن VW Up GTI، با ظاهری تهاجمی تر و فهرستی جذاب از تجهیزات، تبدیل می کند.

MG 3

۱۶۳۳۰ دلار (۸۱۶ میلیون تومان)

این خودروی جذاب و ارزان قیمت با لیست طولانی از تجهیزات استاندارد عرضه شده و رقیبی جدی برای فورد فیستا به شمار می رود  بررسی های کرشناسان نشان می دهد  رانندگی با MG 3 واقعا جذاب است. تنها نقطه ضعف این خودرو، موتور 1.5 لیتری بنزینی قدیمی آن است که بر اساس استانداردهای اروپا چندان جدید محسوب نمی شود.

سیتروئن C3 –

۱۶۵۷۰ دلار (۸۲۸ میلیون تومان)

اگر در اروپا به دنبال یک سوپرمینی با قیمت مناسب هستید،  سیتروئن C3 گزینه ای مطلوب برای شما محسوب می شود. این محصول فرانسوی در حال حاضر به طور خاص توسط دانشجویان اروپایی و کسانی که هزینه زیادی برای خودرو ندارند استفاده می شود.

فولکس واگن آپ – Volkswagen Up

۱۶۸۲۳دلار (۸۴۱ میلیون تومان)

فولکس واگن آپ یکی از همه کاره ترین خودروهای شهری است که می توانید با هزینه ای بسیار کم در اروپا  بخرید. علاوه بر نسخه های استاندارد سه و پنج در، می توانید یک e-Up تمام الکتریکی و یک Up GTI اسپرت نیز خریداری کنید.به گزارش سیناپرس، قیمت Up GTI بسته به تعداد درهای مورد نیاز شما است، اگرچه به تازگی فولکس ‌واگن سفارش ‌های آپ اسپرت را متوقف کرده است.

ساندرو استپ وی

 ۱۷۰۴۲ دلار (۸۵۲ میلیون تومان)

اگرچه می توانید استدلال کنید که استپ وی فقط نسخه ای از ساندرو استاندارد است، اما به عنوان پرفروش ترین مدل داچیا در بریتانیا، جایگاه خود را تضمین می کند. بالا بردن سیستم تعلیق و اضافه کردن سبک SUV ناهموار یک حرکت ساده بود.

Sandero Stepway  مدل ۲۰۲۳ با ظاهری مجلل تر، فضای داخلی بهبود یافته و فناوری ارتقا یافته بهتر از همیشه است. این خودرو دارای سه سطح تریم است: Essential، Expression و Journey  در حال حاضر حتی مجلل ترین مدل این خودرو نیز در محدوده قیمتی بالا عرضه می شود.

گزارش: احسان محمدحسینی

منبع: autocar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا