تسلا استارتاپی که اقتصاد خلیج سانفرانسیسکو را زیر و رو کرد

در حال حاضر ۵۰ شرکت در کالیفرنیای شمالی در چرخه تامین تسلا نقش بازی می‌کنند و تعداد شرکت‌های بیشتری هم به این چرخه خواهند پیوست.

در حال حاضر محیط کارخانه تسلا در فریمانت کالیفرنیا (در جنوب شرقی منطقه خلیج سانفرانسیسکو ) که بیش از ۵۵۷ هزار متر مربع است حدود ۱۲ درصد فضای تجاری این شهر را به خود اختصاص داده است. در کل شهر فریمانت حدود ۹۰۰ تولیدکننده دارد و تسلا با فاصله بزرگترین تولیدکننده این منطقه است. تسلا تقریبا ۳۰۰ تامین‌کننده در سراسر جهان دارد و ظاهرا تامین‌کننده‌هایش را تشویق می‌کند که از نظر جغرافیایی به کارخانه این شرکت نزدیک‌تر شوند. به دلیل اهداف تولیدی عظیم و تقاضای رو به رشد تسلا به تامین‌کنندگان بسیاری از تامین‌کننده‌ها هم نزدیک شدن به این شرکت را دوست دارند.

البته هجوم آوردن به این منطقه صرفا مختص به تامین‌کنندگان تسلا نیست. برای مثال Farrady Future که دفترمرکزی آن در گاردنای کالیفرنیا در جنوب لس آنجلس است قصد دارد به والهو کالیفرنیا در یک ساعتیه شمال فریمونت قرار دارد. یک استارتاپ  به نام Atieva که در حوزه خودروهای الکتریکی فعال است هم ‌در پالو آلتو مستقر است؛ همان شهری که دفتر مرکزی تسلا در آن قرار دارد. مقر پروژه ماشین‌های خودران گوگل هم در Mountain Viewکالیفرنیا که آن هم در منطقه خلیج سانفرانسیسکو است قرار دارد.

کارشناسان معتقدند این منطقه در آینده حتی بیش از این توسعه خواهد یافت و تولید و تامین مواد لازم در آن گسترش روزافزون دارد و یکی از عوامل مهم شرکت تسلا و چرخه تامین مورد نیاز این شرکت خواهد بود.

 

منبع:digikala

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا