ارسال مردگان به ماه

 شرکت Moon Express به عنوان یکی از شرکتهای خصوصی متخصص در پروازهای فضایی در نظر دارد بقایای مردگان را به ازای دریافت مبلغی کلان راهی ماه کند.

این شرکت به تازگی از سوی دولت آمریکا به عنوان نخستین شرکت خصوصی این کشور که مأموریتی به سوی ماه انجام می دهد مورد تأیید قرار گرفت.

این شرکت اعلام کرده که هزینه ارسال بقایای مردگان به ماه به ازای هر یک کیلوگرم خاکستر سه میلیون دلار خواهد بود. بدین ترتیب بازماندگان ثروتمند مردگانی که علاقمند به جاودانه شدن نامشان در قمر زمین هستند باید چیزی درحدود ۵ تا ۸ میلیون دلار به شرکت Moon Express پرداخت کنند.

نکته عجیب این است که به رغم بالابودن هزینه چنین ارسالی، تقاضا چشمگیر بوده است به طوریکه رئیس این شرکت از فهرست بلندبالایی در این زمینه خبر داده است.

البته ارسال بقایای مردگان به ماه تنها بخشی از مأموریت شرکت Moon Express خواهد بود.

درحالی که نخستین مأموریت این شرکت خصوصی از سال آینده آغاز خواهد شد خبر می رسد که یک کاوشگر روباتیکی را نیز راهی ماه خواهد کرد. این کاوشگر که در واقع برای برنده شدن در رقابت جایزهX Prize   طراحی شده حداقل باید ۵۰۰ متر در سطح ماه حرکت کرده و ویدئوهای HD تهیه و راهی زمین کند. جایزهX Prize   بیست میلیون دلار اعلام شده است.

به گزارش مهر،شرکت Moon Express ماه را قاره هشتم زمین می داند و با انجام این مأموریت تاریخی به دنبال کشف منابع جدید در این جرم فضایی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا