فناوری جدید، امکان اطلاع شناگر را از فشار آب استخر فراهم می کند

 شناگران می توانند حرکات دست ها و بدن خود را در آب ببینند و جریان آب را روی بدن خود احساس کنند. اما فناوری Swimming Sonification فشار جریان آب را ثبت کرده و آن را به یک بازخورد صوتی تبدیل می کند. 
این فناوری متشکل از یک جفت هدفون، یک نرم افزار و جفت دستکش ویژه مجهز به تعدادی تیوب کوچک حاوی چند حسگر در بین انگشتان است. با حرکت شناگر، جریان آب از روی تیوب ها عبور می کند و بدین ترتیب فشار آب توسط حسگرها اندازه گیری می شود. سپس این اطلاعات برای نرم افزار ویژه ای ارسال می شود تا پس از تبدیل به اطلاعات صوتی، به صورت بلادرنگ برای هدفون شناگر ارسال می شود. 
بدین ترتیب شناگر می تواند در هر لحظه تکنیک شنای خود را تغییر دهد و به صورت بلادرنگ بازخورد آن را دریافت کند. مربی شناگر نیز می تواند این بازخورد صوتی را از طریق بلندگوهای موجود در استخر بشنود و اثر تکنیک های مختلف شنا را بر میزان فشار آب بر بدن شناگر بررسی کند. 
به گزارش ایرنا از ساینس، در حال حاضر برای استفاده از این فناوری لازم است شناگر از طریق سیم به تجهیزات خارج از استخر مرتبط باشد. اما محققان امیدوارند با توسعه فناوری Swimming Sonification با کمک فناوری های بی سیم و تجهیزات پوشیدنی به زودی بتوانند آن را به یک ابزار قابل حمل، سبک و کارآمد برای شناگران تبدیل کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا