رتبه دوم مسابقات انستیتو فضانوردی آمریکا به دانشجویان صنعتی شریف رسید

به گزارش دانشگاه صنعتی شریف، تیم 'شداکس' Shadx از دانشکده مهندسی هوافضای این دانشگاه در مرحله نهایی مسابقات بین المللی و معتبر AIAA از بین 9 تیم از 5 دانشگاه کشورهای مختلف با ارائه پروپوزال خود، رتبه دوم را به دست آورند.
انستیتو هوانوردی و فضانوردی آمریکا (AIAA: American Institute of Aeronautics and Astronautics) سازمانی پیشرو در عرصه هوافضاست که ٨٠ سال از تأسیس آن می گذرد و حدود ٣٣ هزار عضو در ٨٨ کشور دنیا دارد.
این انستیتو (AIAA) برای تشویق دانشجویان به تجربه فضای صنعتی و واقعی، مسابقات طراحی را در رده کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در موضوعات مختلف به صورت گروهی و انفرادی برگزار می کند و همه ساله تیم هایی از دانشگاه های معتبر همچون 'ویرجینیا تک' Virginia Tech ، 'جورجیا تک' Georgia Tech، 'پوردو' Purdue و 'دلفت' DELFT ، در جریان این مسابقات به رقابت با یکدیگر می پردازند.
امسال دو تیم از دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف با نام های هما (Homa) و شداِکس (ShadX) با راهنمایی دکتر 'سید محمدباقر ملائک' در مسابقه طراحی هواپیمای تیمی شرکت کردند و پس از ٨ ماه تلاش بی وقفه، برای اولین بار در تاریخ دانشکده مهندسی هوافضا هر دو تیم موفق به ثبت به موقع پروپوزال طراحی خود شدند. 
پس از بررسی پروپوزال های تمام تیم ها، هر دو شرکت کننده از دانشگاه صنعتی شریف بازخورد بسیار مثبتی از هیات داوران مسابقه دریافت کردند و تیم شداکس (ShadX) که سرگروه و أکثریت آن دانشجویان مقطع کارشناسی بودند، موفق به کسب مقام دوم در این رقابت شد.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با ضروری خواندن حضور دانشجویان در چنین مسابقاتی گفت: ما برای نشان دادن جایگاه علمی و سیستم آموزشی مان باید در چنین مسابقاتی شرکت کنیم.
دکتر 'سید محمدباقر ملائک' افزود: متاسفانه عدم حمایت های مسئولان و وجود موانع باعث می شود دانشجویان نتوانند به راحتی در چنین رویدادهای بین المللی حضور داشته و توانایی های خود را به دنیا نشان دهند که این موضوع باید به شکلی سازمان یافته بررسی و حل شود.
وی خاطرنشان کرد: مسابقات AIAA رویدادی بین المللی و معتبر است و همه ساله تیم های قدرتمندی از دانشگاههای مطرح در آن شرکت می کنند و قطعا حضور دانشجویان و محک زدن خود در اینگونه رویدادهای بین المللی بسیار مفید خواهد بود.
ملائک در خصوص نحوه برگزاری این مسابقه نیز توضیح داد: در این رقابتها سوژه هایی که برای محیط زیست به عنوان یک چالش جدی مطرح است به دانشجویان معرفی می شود و شرکت کنندگان با انجام مطالعات و تحقیقات فراوان باید ایده ها و راهکارهای علمی خود را برای حل چالش ها ارائه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا