بخش آی سی تی به کمک ایجاد اشتغال پایدار در کشور می آید

 «محمود واعظی» روز سه شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل مجموعه فرهنگی تلاش افزود: بخش های صنعت و کشاورزی توانایی ایجاد اشتغال در سطح گسترده ندارند و باید ایجاد اشتغال. از طریق بخش خدمات و با بهره گیری از آی سی تی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی اندازه بازار فعلی آی سی تی ایران را 390 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این بازار توانایی افزایش سه برابری دارد و از این طریق می توان اشتغال بسیاری ایجاد کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سرمایه گذاری 160 هزار میلیارد ریالی در بخش آی سی تی کشور در یک سال گذشته خبر داد و گفت: سه هزار و 500 میلیارد ریال نیز در روستاها برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات هزینه شده است.
وی افزود: ایجاد هر شغل مستقیم در بخش آی سی تی بین 3 تا 4 برابر شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد و در این زمینه با توجه به شرایط اقتصادی کشور، فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند زمینه توسعه را فراهم کند.
واعظی عنوان کرد: ارزش جهانی بازار فناوری اطلاعات 3 هزار و 500 میلیارد یورو برآورد می شود که با توجه به سهم یک درصدی ایران از جمع جهان، باید سهم بازار ایران از این برآورد 35 میلیارد یورو (140 هزار میلیارد تومان) باشد، اما هم اکنون ارزش بازار فناوری اطلاعات ایران حدود 39 هزار میلیارد تومان است که باید تا 3.5 برابر رشد کند.
به گزارش ایرنا، امروز پروژه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات با امضای توافقنامه میان وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلید خورد.
وزیران وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهم نامه همکاری برای توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار را با عنوان « تکاپو » امضا کردند تا اشتغال و کسب و کار در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در همه استان های کشور اجرایی شود.
بر اساس این توافقنامه که در چندین بند به امضای علی ربیعی و محمود واعظی رسید، مقرر شد معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و معاونت امور استان های وزارت ارتباطات در این زمینه همکاری کنند. در همین حال با حضور نماینده سازمان یونیدو (توسعه صنعتی ملل متحد) و رییس بنیاد بازی های رایانه ای و معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهم نامه توسعه صنعت بازی (گیم و انیمیشن) به امضا رسید.
تفاهم نامه گفته شده در فاز آزمایشی قرار است در استان کردستان اجرایی شود.یکی از بندهای این توافق نامه به راه اندازی مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا در این استان اختصاص یافت که رییس سازمان فناوری اطلاعات، رییس پارک علم و فناوری استان کردستان و استاندار این استان امضا کردند.
همچنین برای حمایت و ارایه تسهیلات از محل کمیته وام وجوه اداره شده در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، تفاهم همکاری میان معاونت امور استان های وزارت ارتباطات و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان امضا شد.
همچنین برای توسعه خدمات مخابراتی اجباری، مدیرکل خدمات مخابرات اجباری (USO) و مدیرکل مخابرات استان کردستان توافقنامه امضا کردند. راه اندازی مرکز آپا در دانشگاه کردستان از دیگر مفاد این تفاهم نامه بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا